Proposal of characteristics of bogie steering active elements for purposes of reduction of guiding forces in small-radius curves
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F15%3A39900034" target="_blank" >RIV/00216275:25510/15:39900034 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Návrh charakteristik aktivních prvků pro natáčení podvozků za účelem snížení velikosti vodicích sil v obloucích malých poloměrů
Original language description
Tento příspěvek se zabývá návrhem charakteristik systému aktivních prvků pro natáčení podvozků elektrické lokomotivy za účelem snížení vodicích sil v obloucích malých a velmi malých poloměrů. Pozornost je věnována jednak samotnému návrhu charakteristik,resp. obecným požadavkům na optimální účinek systému aktivních prvků, ze kterých tento návrh vychází, a jednak následnému ověření funkčnosti navržené charakteristiky systému aktivních prvků pomocí simulačních výpočtů jízdy elektrické lokomotivy obloukemkoleje, provedených multi-body programovým systémem SJKV pro simulační výpočty jízdy kolejového vozidla. Návrh konkrétní charakteristiky systému tzv. "aktivní mezipodvozkové vazby" je zde zaměřen na případ, kdy je na lokomotivě použito sekundární vypružení tvořené flexi-coil pružinami s naklápěcími pryžokovovými podložkami, které vykazuje velmi specifické vlastnosti z hlediska momentu odporu proti natáčení podvozku.
Czech name
Návrh charakteristik aktivních prvků pro natáčení podvozků za účelem snížení velikosti vodicích sil v obloucích malých poloměrů
Czech description
Tento příspěvek se zabývá návrhem charakteristik systému aktivních prvků pro natáčení podvozků elektrické lokomotivy za účelem snížení vodicích sil v obloucích malých a velmi malých poloměrů. Pozornost je věnována jednak samotnému návrhu charakteristik,resp. obecným požadavkům na optimální účinek systému aktivních prvků, ze kterých tento návrh vychází, a jednak následnému ověření funkčnosti navržené charakteristiky systému aktivních prvků pomocí simulačních výpočtů jízdy elektrické lokomotivy obloukemkoleje, provedených multi-body programovým systémem SJKV pro simulační výpočty jízdy kolejového vozidla. Návrh konkrétní charakteristiky systému tzv. "aktivní mezipodvozkové vazby" je zde zaměřen na případ, kdy je na lokomotivě použito sekundární vypružení tvořené flexi-coil pružinami s naklápěcími pryžokovovými podložkami, které vykazuje velmi specifické vlastnosti z hlediska momentu odporu proti natáčení podvozku.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XXII. medzinárodná konferencia Súčasné problémy v koľajových vozidlách - PRORAIL 2015: zborník prednášok Diel II.
ISBN
978-80-89276-49-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
51-60
Publisher name
VTS pri Žilinskej univerzite
Place of publication
Žilina
Event location
Žilina
Event date
Sep 16, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—