Analysis of the effects of short circuits on the power supply traction system AC 25 kV 50 Hz
Result description
Thesis deals with the the issue of short circuits on the traction power supply system AC 25kV 50Hz. The problem of a short circuit as a possible fault conditions of the traction systems must be analyzed both in terms of loss of traffic performance and in terms of damage to traction system. Outside of these facts in the case of a short circuit must still consider the possible occurrence of dangerous touch voltages on the individual technologies. Nowadays into problems occurrence and spread a short circuit significantly affects even the expansion of electric drive vehicles with the capability to recover energy back into the overhead line. In the context of this paper is available selected cases and their impact on sub-dependent electric traction.
Keywords
short circuittraction linestraction transformertraction vehicleenergy recovery
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza vlivů zkratů na napájecí trakční soustavě AC 25 kV, 50 Hz
Original language description
Práce se zabývá problematikou zkratů na trakční napájecí soustavě AC 25kV, 50Hz. Problém vzniku zkratu jako jednoho z možných poruchových stavů této trakční soustavy je nutné analyzovat jak z hlediska výpadku dopravních výkonů, tak i z hlediska případných poškození trakční soustavy. Mimo těchto skutečností je v případě zkratu nutné ještě zvážit možný vznik nebezpečných dotykových napětí na jednotlivých technologiích. V dnešní době do problematiky vzniku a šíření zkratu významným způsobem zasahuje i rozšiřování elektrických hnacích vozidel se schopností rekuperovat energii zpět do trolejového vedení. V rámci tohoto příspěvku jsou uveřejněny vybrané případy a jejich dílčí dopad pro závislou elektrickou trakci.
Czech name
Analýza vlivů zkratů na napájecí trakční soustavě AC 25 kV, 50 Hz
Czech description
Práce se zabývá problematikou zkratů na trakční napájecí soustavě AC 25kV, 50Hz. Problém vzniku zkratu jako jednoho z možných poruchových stavů této trakční soustavy je nutné analyzovat jak z hlediska výpadku dopravních výkonů, tak i z hlediska případných poškození trakční soustavy. Mimo těchto skutečností je v případě zkratu nutné ještě zvážit možný vznik nebezpečných dotykových napětí na jednotlivých technologiích. V dnešní době do problematiky vzniku a šíření zkratu významným způsobem zasahuje i rozšiřování elektrických hnacích vozidel se schopností rekuperovat energii zpět do trolejového vedení. V rámci tohoto příspěvku jsou uveřejněny vybrané případy a jejich dílčí dopad pro závislou elektrickou trakci.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Elektrotechnická zařízení v dopravě 2015
ISBN
978-80-7395-878-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
1-6
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Feb 26, 2015
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—
Basic information
Result type
D - Article in proceedings
CEP
JO - Land transport systems and equipment
Year of implementation
2015