WHEELSET–TRACK INTERACTION IN VERY SMALL RADIUS CURVES
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F23%3A39920277" target="_blank" >RIV/00216275:25510/23:39920277 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://drepo.uniza.sk/server/api/core/bitstreams/34c35437-7e4a-40f6-8102-39ea35f8b450/content" target="_blank" >https://drepo.uniza.sk/server/api/core/bitstreams/34c35437-7e4a-40f6-8102-39ea35f8b450/content</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.26552/spkv.Z.2023.1.14" target="_blank" >10.26552/spkv.Z.2023.1.14</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VZÁJEMNÝ VZTAH DVOJKOLÍ-KOLEJ V OBLOUCÍCH VELMI MALÝCH POLOMĚRŮ
Original language description
Příspěvek je zaměřen na problémy vyskytující se při průjezdu historických dvounápravových tramvají obloukem velmi malého poloměru (18÷20 m) v podmínkách brněnského tramvajového provozu. V úvodní části je popsáno postavení dvojkolí i celého podvozku či pojezdu v oblouku malého poloměru a s tím spojené důsledky týkající se opotřebení koleje. Hlavní část příspěvku se zaměřuje na rozbor vzájemného vztahu dvojkolí – kolej, který je prezentován formou příčných a podélných řezů kontaktní rovinou, a to jak pro historické dvounápravové tramvaje, tak i pro aktuálně běžně provozované tramvaje. Uvažovány jsou přitom dva různé jmenovité tvary příčných profilů hlav kolejnic (NT1R10 a NT3). V závěrečné části je pak provedena diskuze nad možným řešením analyzovaných problémů souvisejících s provozem historických dvounápravových tramvají.
Czech name
VZÁJEMNÝ VZTAH DVOJKOLÍ-KOLEJ V OBLOUCÍCH VELMI MALÝCH POLOMĚRŮ
Czech description
Příspěvek je zaměřen na problémy vyskytující se při průjezdu historických dvounápravových tramvají obloukem velmi malého poloměru (18÷20 m) v podmínkách brněnského tramvajového provozu. V úvodní části je popsáno postavení dvojkolí i celého podvozku či pojezdu v oblouku malého poloměru a s tím spojené důsledky týkající se opotřebení koleje. Hlavní část příspěvku se zaměřuje na rozbor vzájemného vztahu dvojkolí – kolej, který je prezentován formou příčných a podélných řezů kontaktní rovinou, a to jak pro historické dvounápravové tramvaje, tak i pro aktuálně běžně provozované tramvaje. Uvažovány jsou přitom dva různé jmenovité tvary příčných profilů hlav kolejnic (NT1R10 a NT3). V závěrečné části je pak provedena diskuze nad možným řešením analyzovaných problémů souvisejících s provozem historických dvounápravových tramvají.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zborník prednášok XXVI. medzinárodnej konferencie Súčasné problémy v koľajových vozidlách – PRORAIL 2023, Diel I
ISBN
978-80-89276-61-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
149-157
Publisher name
VTS pri Žilinskej univerzite
Place of publication
Žilina
Event location
Žilina
Event date
Sep 20, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
001241681700014