Assessment of Railway Track Dynamic Parameters
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU85182" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU85182 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení dynamických parametrů koleje
Original language description
Příspěvek je zaměřen na hodnocení parametrů koleje, ovlivňujících její chování při dynamickém zatížení. Měření vibrací součástí železničního svršku a měření průběhu zatlačení koleje pod jedoucími kolejovými vozidly lze použít k popisu dynamického chováníkonstrukce koleje. Časové průběhy zatlačení koleje byly podrobeny detailní analýze. Teoretická část analýzy se věnuje modelu koleje jako prutu na pružném podloží zatíženého pohybujícími se kolovými silami. Zkoumán je vliv základních parametrů koleje natvar časového záznamu zatlačení pro typický dvounápravový podvozek. Kvalitativní a kvantitativní analýza poskytuje nástroj pro stanovení svislé tuhosti kolejové jízdní dráhy, dále stanovení koeficientu poměrného útlumu a kritické rychlosti. Dále je možnéidentifikovat pražce špatně uložené v kolejovém loži. Uvedená metoda byla použita pro hodnocení chování koleje se zpružněným upevněním kole
Czech name
Hodnocení dynamických parametrů koleje
Czech description
Příspěvek je zaměřen na hodnocení parametrů koleje, ovlivňujících její chování při dynamickém zatížení. Měření vibrací součástí železničního svršku a měření průběhu zatlačení koleje pod jedoucími kolejovými vozidly lze použít k popisu dynamického chováníkonstrukce koleje. Časové průběhy zatlačení koleje byly podrobeny detailní analýze. Teoretická část analýzy se věnuje modelu koleje jako prutu na pružném podloží zatíženého pohybujícími se kolovými silami. Zkoumán je vliv základních parametrů koleje natvar časového záznamu zatlačení pro typický dvounápravový podvozek. Kvalitativní a kvantitativní analýza poskytuje nástroj pro stanovení svislé tuhosti kolejové jízdní dráhy, dále stanovení koeficientu poměrného útlumu a kritické rychlosti. Dále je možnéidentifikovat pražce špatně uložené v kolejovém loži. Uvedená metoda byla použita pro hodnocení chování koleje se zpružněným upevněním kole
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA103%2F07%2F0183" target="_blank" >GA103/07/0183: The investigation of dynamic effects due to the rail transport by the method of quadratic time and frequency invariant transformations</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XII. International scientific conference, Transport structures
ISBN
978-80-7204-629-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
—
Publisher name
Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. Brno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Apr 20, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—