All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology ending of dead-end tracks

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU117727" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU117727 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika navrhování ukončení kusých kolejí

  • Original language description

    Článek pojednává o možnostech ukončení kusých kolejí a možném přístupu navrhování zarážedel. Obecně je možné uvést, že rozhodujícím prvkem při výběru vhodného zarážedla je jeho schopnost pohltit energii při nárazu a zpomalit kolejové vozidlo. Pohlcení energie, resp. zpomalení, by nemělo být náhlé. Tento případ nastává u zarážedel pevných, kde dojde k deformaci či destrukci zarážedla nebo kolejového vozidla. Jako vhodnější varianty ukončení kusých kolejí se jeví zarážedla pohyblivá nebo hydraulická, u kterých dochází k plynulému zpomalení kolejových vozidel. Volba vhodného typu zarážedla vždy závisí na konkrétním místě. Do rozhodujícího procesu pro volbu zarážedla vstupuje řada faktorů jako například skladba provozu (typ vlaku, jeho hmotnost), rychlost nárazu, geometrické uspořádání koleje apod.

  • Czech name

    Metodika navrhování ukončení kusých kolejí

  • Czech description

    Článek pojednává o možnostech ukončení kusých kolejí a možném přístupu navrhování zarážedel. Obecně je možné uvést, že rozhodujícím prvkem při výběru vhodného zarážedla je jeho schopnost pohltit energii při nárazu a zpomalit kolejové vozidlo. Pohlcení energie, resp. zpomalení, by nemělo být náhlé. Tento případ nastává u zarážedel pevných, kde dojde k deformaci či destrukci zarážedla nebo kolejového vozidla. Jako vhodnější varianty ukončení kusých kolejí se jeví zarážedla pohyblivá nebo hydraulická, u kterých dochází k plynulému zpomalení kolejových vozidel. Volba vhodného typu zarážedla vždy závisí na konkrétním místě. Do rozhodujícího procesu pro volbu zarážedla vstupuje řada faktorů jako například skladba provozu (typ vlaku, jeho hmotnost), rychlost nárazu, geometrické uspořádání koleje apod.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JN - Civil engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP – Advanced Building Materials, Structures and Technologies</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    18. odborná konference doktorského studia Juniorstav 2016

  • ISBN

    978-80-214-5311-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    1-8

  • Publisher name

    Vysoké učení technické v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Fakulta stavební, VUT v Brně

  • Event date

    Jan 28, 2016

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article