Methodology ending of dead-end tracks
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU117727" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU117727 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika navrhování ukončení kusých kolejí
Original language description
Článek pojednává o možnostech ukončení kusých kolejí a možném přístupu navrhování zarážedel. Obecně je možné uvést, že rozhodujícím prvkem při výběru vhodného zarážedla je jeho schopnost pohltit energii při nárazu a zpomalit kolejové vozidlo. Pohlcení energie, resp. zpomalení, by nemělo být náhlé. Tento případ nastává u zarážedel pevných, kde dojde k deformaci či destrukci zarážedla nebo kolejového vozidla. Jako vhodnější varianty ukončení kusých kolejí se jeví zarážedla pohyblivá nebo hydraulická, u kterých dochází k plynulému zpomalení kolejových vozidel. Volba vhodného typu zarážedla vždy závisí na konkrétním místě. Do rozhodujícího procesu pro volbu zarážedla vstupuje řada faktorů jako například skladba provozu (typ vlaku, jeho hmotnost), rychlost nárazu, geometrické uspořádání koleje apod.
Czech name
Metodika navrhování ukončení kusých kolejí
Czech description
Článek pojednává o možnostech ukončení kusých kolejí a možném přístupu navrhování zarážedel. Obecně je možné uvést, že rozhodujícím prvkem při výběru vhodného zarážedla je jeho schopnost pohltit energii při nárazu a zpomalit kolejové vozidlo. Pohlcení energie, resp. zpomalení, by nemělo být náhlé. Tento případ nastává u zarážedel pevných, kde dojde k deformaci či destrukci zarážedla nebo kolejového vozidla. Jako vhodnější varianty ukončení kusých kolejí se jeví zarážedla pohyblivá nebo hydraulická, u kterých dochází k plynulému zpomalení kolejových vozidel. Volba vhodného typu zarážedla vždy závisí na konkrétním místě. Do rozhodujícího procesu pro volbu zarážedla vstupuje řada faktorů jako například skladba provozu (typ vlaku, jeho hmotnost), rychlost nárazu, geometrické uspořádání koleje apod.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JN - Civil engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP – Advanced Building Materials, Structures and Technologies</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
18. odborná konference doktorského studia Juniorstav 2016
ISBN
978-80-214-5311-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
1-8
Publisher name
Vysoké učení technické v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Fakulta stavební, VUT v Brně
Event date
Jan 28, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—