All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Dynamic Analysis of Diesel V8 Cranktrain

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F04%3APU48459" target="_blank" >RIV/00216305:26210/04:PU48459 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Dynamic Analysis of Diesel V8 Cranktrain

  • Original language description

    At the present time the requirements of numeric simulations increase. Modern powertrains are required to have high reliability and power, low consumption, emissions and vibration level. The internal combustion engine development process requires CAE models which deliver results for the concept phase at the very early stage. The vibratory and acoustic behavior of the cranktrain is a highly complex one that greatly affects global engine noise emissions. In the case of this paper the Diesel V8 engine analyysis is presented. The aim of this dynamic analysis of the powertrain is the reduction of the vibrations. A major problem for powertrain designers when optimizing the vibration and noise characteristics of the powertrain is the crankshaft and the engineblock interaction. Non-contact measurements enable to verify the complex calculation models.

  • Czech name

    Analýza dynamiky hnacího ústrojí vznětového 8-válcového vidlicového motoru

  • Czech description

    V současné době vzrůstá potřeba využití numerických simulací různých fyzikálních dějů. Na současné pohonné jednotky jsou kladené vysoké nároky na spolehlivost a výkon a zároveň na nízkou spotřebu, emise i úroveň hluku. Při vývoji nových pohonných jednotek je účelné aplikovat soudobé výpočtové modely již v prvních fázích návrhu. Na vibrace a s nimi související akustické emise motoru mají významný vliv parametry klikového mechanismu. Cílem tohoto článku je presentovat způsob, jakým lze pomoci konstruktérůům pohonné jednotky tyto nežádoucí jevy snížit. Virtuální motor, jehož centrální modul řeší interakci klikového mechanismu a bloku motoru, je vyvíjen na bázi prostředí ANSYS a ADAMS. Pro verifikaci výpočtových modelů je aplikována laserová měřicí technika.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA101%2F01%2F0027" target="_blank" >GA101/01/0027: Complex three-dimensional calculation models of a crank mechanism</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    12. ANSYS User Meeting

  • ISBN

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    1-7

  • Publisher name

    SWS FEM , s.r.o., Brno

  • Place of publication

    Hrubá Skála

  • Event location

    Hrubá Skála

  • Event date

    Sep 30, 2004

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article