All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

CAE Tools in Cranktrain Design

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F07%3APU69251" target="_blank" >RIV/00216305:26210/07:PU69251 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    CAE Tools in Cranktrain Design

  • Original language description

    Modern powertrains are required to have high reliability and power, low consumption, emissions and vibration level. A starting point of a new powertrain development process should be a cranktrain. The vibratory and acoustic behavior of the cranktrain isa highly complex one that greatly effects global engine noise emissions. At the present time it is necessary to use CAE methods to reach all requirements on modern powertrains. The paper deals with the cranktrain virtual development of a new series of diesel engines and mainly with vibration and fatigue analyses of cranktrain major parts. KEYWORDS

  • Czech name

    CAE nástroje ve vývoji klikového mechanismu

  • Czech description

    Vývoj hnacích ústrojí moderních pohonných jednotek je charakterizován trvalým zvyšováním měrných parametrů při současně stále náročnějších požadavcích na spolehlivost a životnost, snižování vibrací a akustických emisí. Zvyšování výkonu a snižování emisíve výfukových plynech cestou zvyšování spalovacích tlaků na straně jedné a snižování třecích ztrát a vibrací cestou snižování hmotnosti pohyblivých částí na straně druhé vede k protichůdným požadavkům. Pro rostoucí hodnoty měrného zatížení je třeba klíčové komponenty motoru dimenzovat při daných požadavcích na trvalou pevnost. Pro využití vývojového potenciálu současných koncepcí hnacích ústrojí spalovacích motorů a dosažení požadovaných parametrů již u prvního prototypu je třeba aplikovat komplexní výpočtové modely spolu se špičkovou měřicí technikou. Článek představuje příklad vývoje klikového ústrojí vznětového motoru s využit

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    MECCA - Journal of Middle European Costruction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2007

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    15-21

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database