All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

SIMULATION OF FATIGUE CRACK GROWTH IN INTEGRALLY STIFFENED PANEL

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F08%3APU78572" target="_blank" >RIV/00216305:26210/08:PU78572 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Simulace šíření únavové trhliny v integrálním vyztuženém panelu

  • Original language description

    Příspěvek se zabývá numerickou simulací šíření únavové trhliny v integrálním vyztuženém panelu draku letounu vyrobeném vysokorychlostním obráběním. Je předpokládáno zatěžování poryvovým spektrem dopravního letounu uspořádaným do sekvence simulující reálný provoz letounu. Použitá metodika je založena na stanovení součinitele intenzity napětí z výsledků napěťové analýzy panelu metodou konečných prvků (crack closure technique). Navazující výpočet šíření trhliny je proveden v programu NASGRO a používá popisu rychlosti šíření trhliny rovnicí Forman-Newman-de Koning. Byly aplikovány dva modely šíření trhliny - model nezahrnující interakci kmitů různých amplitud a Willenborgův model. Pro verifikaci výpočtů byly na Zkušebně letecké techniky leteckého ústavu uskutečněny únavové zkoušky integrálních panelů a CCT vzorků při zatěžování spektrem. Pro stanovení materiálových charakteristik byly navíc provedeny

  • Czech name

    Simulace šíření únavové trhliny v integrálním vyztuženém panelu

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá numerickou simulací šíření únavové trhliny v integrálním vyztuženém panelu draku letounu vyrobeném vysokorychlostním obráběním. Je předpokládáno zatěžování poryvovým spektrem dopravního letounu uspořádaným do sekvence simulující reálný provoz letounu. Použitá metodika je založena na stanovení součinitele intenzity napětí z výsledků napěťové analýzy panelu metodou konečných prvků (crack closure technique). Navazující výpočet šíření trhliny je proveden v programu NASGRO a používá popisu rychlosti šíření trhliny rovnicí Forman-Newman-de Koning. Byly aplikovány dva modely šíření trhliny - model nezahrnující interakci kmitů různých amplitud a Willenborgův model. Pro verifikaci výpočtů byly na Zkušebně letecké techniky leteckého ústavu uskutečněny únavové zkoušky integrálních panelů a CCT vzorků při zatěžování spektrem. Pro stanovení materiálových charakteristik byly navíc provedeny

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JL - Fatigue and fracture mechanics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Aerospace Research Centre</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Únava a lomová mechanika

  • ISBN

    978-80-7043-679-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Škoda Výzkum a Západočeská univerzita v Plzni

  • Place of publication

    Žinkovy

  • Event location

    Žinkovy

  • Event date

    Apr 14, 2008

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article