All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

System for Vehicle Body Torsional Stiffness Measurement

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25836" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25836 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak_System_mereni_torzni_tuhosti_karoserie.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak_System_mereni_torzni_tuhosti_karoserie.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Systém měření torzní tuhosti karoserie

  • Original language description

    Torzní tuhost karoserie je důležitým parametrem vozidla. Torzní tuhost karoserie se v průběhu provozu vozidla mění vlivem provozního namáhání, koroze a stárnutí materiálu. Deformace karoserie ovlivňuje při jízdě vozidla rozložení sil pod koly vozidla. Narušuje tím poměry klopných tuhostí náprav, které byly nastaveny pro vyvážené chování vozidla. Z těchto důvodů je důležité měřit torzní tuhost karoserie. Navržené zařízení se skládá z měřicí rovné desky, rámů pod koly vozidla, které přesně definují polohuradiální reakce pod kolem vozidla, členu vyvozujícího zatížení, tenzometrických vah a optického systému pro měření deformace karoserie. Součástí je i výpočetní software pro výpočet torzní tuhosti z naměřených hodnot zátěžných momentů a deformací částí vozidla.

  • Czech name

    Systém měření torzní tuhosti karoserie

  • Czech description

    Torzní tuhost karoserie je důležitým parametrem vozidla. Torzní tuhost karoserie se v průběhu provozu vozidla mění vlivem provozního namáhání, koroze a stárnutí materiálu. Deformace karoserie ovlivňuje při jízdě vozidla rozložení sil pod koly vozidla. Narušuje tím poměry klopných tuhostí náprav, které byly nastaveny pro vyvážené chování vozidla. Z těchto důvodů je důležité měřit torzní tuhost karoserie. Navržené zařízení se skládá z měřicí rovné desky, rámů pod koly vozidla, které přesně definují polohuradiální reakce pod kolem vozidla, členu vyvozujícího zatížení, tenzometrických vah a optického systému pro měření deformace karoserie. Součástí je i výpočetní software pro výpočet torzní tuhosti z naměřených hodnot zátěžných momentů a deformací částí vozidla.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

    JQ - Machinery and tools

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Měření torzní tuhosti

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Zařízení je určeno pro měření torzní tuhosti vozidel s maximální hmotností 2500 kg. Tenzometrické váhy pro určení zatěžujícího momentu ? Computerscales XL. Pro měření deformace je využito optického systému GOM Tritop. Jedná se o jedinečné zařízení, kteréje využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.

  • Economical parameters

    Náklady na stavbu funkčního vzorku 17000 Kč (bez optického systému pro měření deformace)

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    00216305

  • Owner name

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Licence fee requirement

  • Web page