System for Vehicle Body Torsional Stiffness Measurement
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F11%3APR25836" target="_blank" >RIV/00216305:26210/11:PR25836 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak_System_mereni_torzni_tuhosti_karoserie.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/cs/system/files/2011_FV_Blatak_System_mereni_torzni_tuhosti_karoserie.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Systém měření torzní tuhosti karoserie
Original language description
Torzní tuhost karoserie je důležitým parametrem vozidla. Torzní tuhost karoserie se v průběhu provozu vozidla mění vlivem provozního namáhání, koroze a stárnutí materiálu. Deformace karoserie ovlivňuje při jízdě vozidla rozložení sil pod koly vozidla. Narušuje tím poměry klopných tuhostí náprav, které byly nastaveny pro vyvážené chování vozidla. Z těchto důvodů je důležité měřit torzní tuhost karoserie. Navržené zařízení se skládá z měřicí rovné desky, rámů pod koly vozidla, které přesně definují polohuradiální reakce pod kolem vozidla, členu vyvozujícího zatížení, tenzometrických vah a optického systému pro měření deformace karoserie. Součástí je i výpočetní software pro výpočet torzní tuhosti z naměřených hodnot zátěžných momentů a deformací částí vozidla.
Czech name
Systém měření torzní tuhosti karoserie
Czech description
Torzní tuhost karoserie je důležitým parametrem vozidla. Torzní tuhost karoserie se v průběhu provozu vozidla mění vlivem provozního namáhání, koroze a stárnutí materiálu. Deformace karoserie ovlivňuje při jízdě vozidla rozložení sil pod koly vozidla. Narušuje tím poměry klopných tuhostí náprav, které byly nastaveny pro vyvážené chování vozidla. Z těchto důvodů je důležité měřit torzní tuhost karoserie. Navržené zařízení se skládá z měřicí rovné desky, rámů pod koly vozidla, které přesně definují polohuradiální reakce pod kolem vozidla, členu vyvozujícího zatížení, tenzometrických vah a optického systému pro měření deformace karoserie. Součástí je i výpočetní software pro výpočet torzní tuhosti z naměřených hodnot zátěžných momentů a deformací částí vozidla.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JQ - Machinery and tools
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Měření torzní tuhosti
Numerical identification
—
Technical parameters
Zařízení je určeno pro měření torzní tuhosti vozidel s maximální hmotností 2500 kg. Tenzometrické váhy pro určení zatěžujícího momentu ? Computerscales XL. Pro měření deformace je využito optického systému GOM Tritop. Jedná se o jedinečné zařízení, kteréje využíváno pouze pracovníky Vysokého učení technického v Brně k vědeckovýzkumným účelům. Zařízení není licencováno a je umístěno v laboratořích C3 Ústavu automobilního a dopravního zařízení, Technická 2896/2, 616 69 Brno.
Economical parameters
Náklady na stavbu funkčního vzorku 17000 Kč (bez optického systému pro měření deformace)
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)
Licence fee requirement
—
Web page
—