All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

WP07M03: Powertrain prototype of the TATRA heavy truck vehicle with reduced vibration and noise levels.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29211" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29211 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    WP07M03: Prototyp hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA se sníženou úrovní vibrací a hluku.

  • Original language description

    Prototyp vozidla byl vytvořen s novými komponenty hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA. Cílem bylo výrazně snížit vibrace a akustické emise. Také bylo dosaženo vyšší životnosti hnacího traktu. Těchto vlastností bylo dosaženo aplikací výpočtových modelů vozidla a řadou technických experimentů.

  • Czech name

    WP07M03: Prototyp hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA se sníženou úrovní vibrací a hluku.

  • Czech description

    Prototyp vozidla byl vytvořen s novými komponenty hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA. Cílem bylo výrazně snížit vibrace a akustické emise. Také bylo dosaženo vyšší životnosti hnacího traktu. Těchto vlastností bylo dosaženo aplikací výpočtových modelů vozidla a řadou technických experimentů.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Josef Bozek Competence Centre for Automotive Industry</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    T815-7_Vehicle_Prototype

  • Numerical identification

    144382

  • Technical parameters

    Vývoj prototypu vozidla byl zaměřen na snížení vibrací jednotlivých částí hnacího traktu (zejména torzní kmitání a krouživé pohyby hřídelů) a tím také došlo k omezení přenosu vibrací a hluku do navazujících struktur, zejména kabiny vozidla, které si nejen zachovalo výjimečné vlastnosti v terénním provozu a současně je v tomto směru plně srovnatelné se špičkovými vozidly určenými pouze pro silniční provoz. K redukci zmiňovaných veličin byly vyvinuty speciální části hnacího traktu a podrobnými technickými experimenty bylo potvrzeno, že došlo k předpokládanému významnému snížení vibrací. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.

  • Economical parameters

    Prototyp vozidla byl navržen s uvážením všech technickoekonomických kritérií, s důrazem na minimalizaci výrobních a provozních nákladů při splnění daných požadavků na funkčnost, spolehlivost, životnost a především na snížení vibrací a hluku. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

  • Owner name

    Ústav automobilního a dopravního inženýrství

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page

    http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf