WP07M03: Powertrain prototype of the TATRA heavy truck vehicle with reduced vibration and noise levels.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F17%3APR29211" target="_blank" >RIV/00216305:26210/17:PR29211 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf" target="_blank" >http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
WP07M03: Prototyp hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA se sníženou úrovní vibrací a hluku.
Original language description
Prototyp vozidla byl vytvořen s novými komponenty hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA. Cílem bylo výrazně snížit vibrace a akustické emise. Také bylo dosaženo vyšší životnosti hnacího traktu. Těchto vlastností bylo dosaženo aplikací výpočtových modelů vozidla a řadou technických experimentů.
Czech name
WP07M03: Prototyp hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA se sníženou úrovní vibrací a hluku.
Czech description
Prototyp vozidla byl vytvořen s novými komponenty hnacího traktu těžkého nákladního vozidla TATRA. Cílem bylo výrazně snížit vibrace a akustické emise. Také bylo dosaženo vyšší životnosti hnacího traktu. Těchto vlastností bylo dosaženo aplikací výpočtových modelů vozidla a řadou technických experimentů.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020020" target="_blank" >TE01020020: Josef Bozek Competence Centre for Automotive Industry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
T815-7_Vehicle_Prototype
Numerical identification
144382
Technical parameters
Vývoj prototypu vozidla byl zaměřen na snížení vibrací jednotlivých částí hnacího traktu (zejména torzní kmitání a krouživé pohyby hřídelů) a tím také došlo k omezení přenosu vibrací a hluku do navazujících struktur, zejména kabiny vozidla, které si nejen zachovalo výjimečné vlastnosti v terénním provozu a současně je v tomto směru plně srovnatelné se špičkovými vozidly určenými pouze pro silniční provoz. K redukci zmiňovaných veličin byly vyvinuty speciální části hnacího traktu a podrobnými technickými experimenty bylo potvrzeno, že došlo k předpokládanému významnému snížení vibrací. Zařízení je umístěno ve společnosti TATRA TRUCKS a.s., Areál Tatry 1450/1, 742 21 Kopřivnice, Česká republika.
Economical parameters
Prototyp vozidla byl navržen s uvážením všech technickoekonomických kritérií, s důrazem na minimalizaci výrobních a provozních nákladů při splnění daných požadavků na funkčnost, spolehlivost, životnost a především na snížení vibrací a hluku. Pro komerční využití je třeba se obrátit na společnost TATRA TRUCKS a.s. – Ing. Radomír Smolka, technický ředitel.
Application category by cost
—
Owner IČO
—
Owner name
Ústav automobilního a dopravního inženýrství
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
http://www.iae.fme.vutbr.cz/userfiles/uadi/files/Produkty%20VaV/2017/Prototypy/2017_FV_Prototyp_vozidla_WP07.pdf