Glider prototype made of composite materials
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F21%3APR36190" target="_blank" >RIV/00216305:26210/21:PR36190 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prototyp celokompozitního kluzáku
Original language description
Prototyp kluzáku je postavený na nové výrobní lince, která je optimalizována směrem k minimalizaci pohybu komponentů větroně v průběhu celé výroby. Pro tyto účely byly vyrobeny také formy a přípravky, které zajišťují možnost opakované výroby. Vlastní kluzák má bezpečnostní kokpit ve kterém dva piloti sedí za sebou a to pod jednodílným překrytem kabiny. V konstrukci jsou využity moderní technologie výroby jako je např. CNC obrábění a řezání vodním paprskem, které nahradilo díly svařované a ručně vyráběné. V konstrukci křídla je použit vysoko-modulární uhlík, který zvyšuje zejména torzní tuhost křídla nutnou při vysokých rychlostech.
Czech name
Prototyp celokompozitního kluzáku
Czech description
Prototyp kluzáku je postavený na nové výrobní lince, která je optimalizována směrem k minimalizaci pohybu komponentů větroně v průběhu celé výroby. Pro tyto účely byly vyrobeny také formy a přípravky, které zajišťují možnost opakované výroby. Vlastní kluzák má bezpečnostní kokpit ve kterém dva piloti sedí za sebou a to pod jednodílným překrytem kabiny. V konstrukci jsou využity moderní technologie výroby jako je např. CNC obrábění a řezání vodním paprskem, které nahradilo díly svařované a ručně vyráběné. V konstrukci křídla je použit vysoko-modulární uhlík, který zvyšuje zejména torzní tuhost křídla nutnou při vysokých rychlostech.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV30261" target="_blank" >FV30261: Development of technological processes to ensure high quality, productive and repeatable production of composite aircraft parts</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
304TS012 (výrobní číslo)
Numerical identification
176828
Technical parameters
Výroba hlavních celků (křídla a trup) v nových formách. Změna ergonomie kabiny s ohledem na prostor pro posádku (loketní opěrky, tvar sedačky, poloha a tuhost uložení ručního řízení). Úpravy designu palubních desek, mimo jiné i díky zjednodušení elektroinstalace a ovládání motoru digitální jednotkou. Vyztužený jednodílný rám kabiny. Návrh řady dalších drobných dílů a jim odpovídajících forem (nahrazující původní jednorázové formy, případně úplně nové). Podrobněji viz výkresová dokumentace 304TS. Výčet je uveden v technické zprávě k prototypu.
Economical parameters
V letech 2022-2026 je odhadován prodej 32 ks. Tržby z prodeje jsou odhadovány na 160 000 tis. Kč. Současně je očekávána úspora nákladů ve výši 3 200 tis. Kč.
Application category by cost
—
Owner IČO
62957473
Owner name
HPH spol. sr.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
—