Control unit for digital twin development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26210%2F24%3APR38846" target="_blank" >RIV/00216305:26210/24:PR38846 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216275:25510/24:39921610
Result on the web
<a href="https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/485/" target="_blank" >https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/485/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Řídící jednotka pro vývoj digitálního dvojčete
Original language description
Řídicí jednotka slouží pro semiaktivní řízení železničního magnetoreologického tlumiče v HIL smyčce. V této konfiguraci je železniční magnetoreologický tlumič upnut v hydraulickém pulzátoru Inova, který tlumičem pohybuje dle výstupu z virtuálního modelu železničního vozidla běžícího na real time systému D-Space. Souběžně systém D-space generuje signál se zrychlením odpružené hmoty, který následně vstupuje do řídicí jednotky. Do virtuálního modelu naopak vstupuje skutečná pístová rychlost tlumiče a skutečná síla. Řídicí jednotka dále umožňuje připojení magnetického enkodéru, který snímá skutečný zdvih tlumiče. Výstupem z řídicí jednotky je proud do sekundárního tlumiče železničního vozidla, který je řídicí jednotka schopna měnit se strmostí 7A za 1,5 ms. Řídicí jednotku je možné také použít jako datalogger skutečného zdvihu tlumiče, zrychlení odpružené a neodpružené hmoty během experimentálních jízd železničního vozidla pro účely získání reálných signálů a verifikaci modelu.
Czech name
Řídící jednotka pro vývoj digitálního dvojčete
Czech description
Řídicí jednotka slouží pro semiaktivní řízení železničního magnetoreologického tlumiče v HIL smyčce. V této konfiguraci je železniční magnetoreologický tlumič upnut v hydraulickém pulzátoru Inova, který tlumičem pohybuje dle výstupu z virtuálního modelu železničního vozidla běžícího na real time systému D-Space. Souběžně systém D-space generuje signál se zrychlením odpružené hmoty, který následně vstupuje do řídicí jednotky. Do virtuálního modelu naopak vstupuje skutečná pístová rychlost tlumiče a skutečná síla. Řídicí jednotka dále umožňuje připojení magnetického enkodéru, který snímá skutečný zdvih tlumiče. Výstupem z řídicí jednotky je proud do sekundárního tlumiče železničního vozidla, který je řídicí jednotka schopna měnit se strmostí 7A za 1,5 ms. Řídicí jednotku je možné také použít jako datalogger skutečného zdvihu tlumiče, zrychlení odpružené a neodpružené hmoty během experimentálních jízd železničního vozidla pro účely získání reálných signálů a verifikaci modelu.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20205 - Automation and control systems
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TN02000054" target="_blank" >TN02000054: Božek Vehicle Engineering National Center of Competence</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
3-WP10-004
Numerical identification
189264
Technical parameters
- Dle smlouvy o účasti na řešení projektu výzkumu a vývoje č. TN02000054/003-V45, 3-WP10-004 - Odpovědná osoba pro licenční jednání: Ing. Zbyněk Strecker, Ph.D., VUT FSI - funkční vzorek byl na základě ověření vlastností konstrukce vyroben a je využíván jako laboratorní zařízení na pracovišti VUT FSI a na pracovišti STOS.
Economical parameters
náklady na výrobu 20 000,-
Application category by cost
—
Owner IČO
00216305
Owner name
Vysoké učení technické v Brně
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
https://intranet.ustavkonstruovani.cz/FileDownload/getProjectPdf/485/