All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Robot-soccer system - a test bed for multiple mobile robot cooperation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F03%3APU37567" target="_blank" >RIV/00216305:26220/03:PU37567 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Robot-soccer system - a test bed for multiple mobile robot cooperation

  • Original language description

    Robot soccer is a game similar to the îclassicalî soccer, but the players are robots. Each team consists of three players, one of them is the goalkeeper. Robots have to be controlled remotely from the host computer. The color camera connected to the computer is used for gaining the information about the position of individual players and the orange golf ball. The match between two teams (each having its own camera and computer) is running without human intervence, with the exception of foul or stallemate situations, when the game is interrupted and a standard situation, such as free kick or penalty kick is called. Paper discusses micro robot control electronics and algorithms for fast image processing and object recognition. A real time vectorfield based path planning for attack and defense robot is described. Artificial intelligence is realized using the decision tree algorithm.

  • Czech name

    Robotický fotbalový tým- test kooperace robotů

  • Czech description

    Robotický fotbal je hra podobná klasické kopané, ale hráči jsou roboti. Každý tým sestává ze 3 hráčů, jeden z nich je brankař. Roboti jsou dálkově řízeni z počítače. Pro identifikaci polohy hráčů a míče je užita barevná kamera. Zápas mezi dvěma týmy (každý má svoji kameru) probíhá bez zásahu člověka s výjimkou faulů nebo patové situace kdy je hra přerušena a snadardních situací jako je volné vhazování nebo penalta. Článek se zabývá řídicí elektronikou mikrorobotů a algoritmy pro rychlé zpracování obraazu a rozpoznání objektů. Je popsáno vektorové pole na jehož podkladě je plánován útok a obrana robota. Je využito umělé inteligence na základě stromových algoritmů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JD - Use of computers, robotics and its application

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LN00B096" target="_blank" >LN00B096: Center for Applied Cybernetics</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2003

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    MMAR 2003

  • ISBN

    83-88764-77-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    757-761

  • Publisher name

    Štětínská polytechnika

  • Place of publication

    Štětín, Polsko

  • Event location

    Miedzyzdroje

  • Event date

    Aug 25, 2003

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article