Internet consuming of students in primary and secondary schools
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F13%3APU106871" target="_blank" >RIV/00216305:26220/13:PU106871 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Internetové konzumenství u žáků základních a středních škol
Original language description
Internet patří k oblíbeným komunikačním prostředkům, plní podstatnou psychologickou funkci v procesu hledání identity dospívajících adolescentů. Cílem výzkumu realizovaného u 122 žáků na druhém stupni ZŠ a na SŠ ve východních Čechách a na jižní Moravě, bylo zjišťování údajů o délce připojení k internetu denně, zkoumání preferencí vyhledávání určitého typu webových stránek, a hledání vzájemných souvislostí mezi těmito preferencemi, celkovou průměrnou dobou trávenou na internetu a demografickými údaji. Kvýznamným zjištěním patří výrazná preference sociálních sítí, a to především u dívek, dále korelace mezi výší sociálního statusu rodin a délkou doby trávenou na internetu a rozdíl mezi žáky ZŠ a SŠ v průměrné denní délce setrvání na internetu ve prospěchžáků ZŠ. Zajímavým závěrem je taktéž údaj o tom, že téměř polovina dospívajících by ráda věnovala volný čas ?reálným živým?
Czech name
Internetové konzumenství u žáků základních a středních škol
Czech description
Internet patří k oblíbeným komunikačním prostředkům, plní podstatnou psychologickou funkci v procesu hledání identity dospívajících adolescentů. Cílem výzkumu realizovaného u 122 žáků na druhém stupni ZŠ a na SŠ ve východních Čechách a na jižní Moravě, bylo zjišťování údajů o délce připojení k internetu denně, zkoumání preferencí vyhledávání určitého typu webových stránek, a hledání vzájemných souvislostí mezi těmito preferencemi, celkovou průměrnou dobou trávenou na internetu a demografickými údaji. Kvýznamným zjištěním patří výrazná preference sociálních sítí, a to především u dívek, dále korelace mezi výší sociálního statusu rodin a délkou doby trávenou na internetu a rozdíl mezi žáky ZŠ a SŠ v průměrné denní délce setrvání na internetu ve prospěchžáků ZŠ. Zajímavým závěrem je taktéž údaj o tom, že téměř polovina dospívajících by ráda věnovala volný čas ?reálným živým?
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
English Studies, Department of Foreign Languages
ISBN
978-80-214-4837-7
Number of pages of the result
13
Pages from-to
1-13
Number of pages of the book
116
Publisher name
Vutium Brno
Place of publication
Brno
UT code for WoS chapter
—