Detection equipment
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F22%3APA21798" target="_blank" >RIV/00216305:26220/22:PA21798 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://isdv.upv.cz/webapp/!resdb.pta.frm" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/!resdb.pta.frm</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zařízení pro detekci
Original language description
Tento software umožňuje detekci rizikových situací na železničním přejezdu. Software získává snímky z kamery a z nich určuje pohyb vozidel při průjezdu přejezdem a na základě jejich trajektorií vyhodnotí v reálném čase, zda nedochází k rizikové situaci, která by mohla ohrozit účastníky provozu. Příkladem těchto rizikových situací je otáčení vozidla, nepovolené přejíždění mezi jízdními pruhy, zablokování přejezdu zastavením atd. Při detekci rizikové situace bude tato informace předána k dalšímu zpracování, jehož primárním cílem bude co nejrychlejší náprava situace a tím zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy. Následné zpracování bude např. formou vhodného přizpůsobení proměnného dopravního značení a může obsahovat také postupy na případný postih řidiče za spáchaný dopravní přestupek. Zpracování rizikové situace je navrženo jako modulární, protože je odlišné pro různé zadavatele, kteří mohou být z různých států (odlišné pravidla silničního provozu, specifické umístění atd.). Důležitou součástí systému bude statistické vyhodnocení dopravní zátěže obsahující např. počet průjezdů v jednotlivých směrech, průměrnou rychlost při průjezdu v daném časovém horizontu, četnost kategorií vozidel dle regulárních výrazů, aktuální hustotu dopravy atd. Tato data jsou důležitá k optimalizaci dopravního provozu.
Czech name
Zařízení pro detekci
Czech description
Tento software umožňuje detekci rizikových situací na železničním přejezdu. Software získává snímky z kamery a z nich určuje pohyb vozidel při průjezdu přejezdem a na základě jejich trajektorií vyhodnotí v reálném čase, zda nedochází k rizikové situaci, která by mohla ohrozit účastníky provozu. Příkladem těchto rizikových situací je otáčení vozidla, nepovolené přejíždění mezi jízdními pruhy, zablokování přejezdu zastavením atd. Při detekci rizikové situace bude tato informace předána k dalšímu zpracování, jehož primárním cílem bude co nejrychlejší náprava situace a tím zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy. Následné zpracování bude např. formou vhodného přizpůsobení proměnného dopravního značení a může obsahovat také postupy na případný postih řidiče za spáchaný dopravní přestupek. Zpracování rizikové situace je navrženo jako modulární, protože je odlišné pro různé zadavatele, kteří mohou být z různých států (odlišné pravidla silničního provozu, specifické umístění atd.). Důležitou součástí systému bude statistické vyhodnocení dopravní zátěže obsahující např. počet průjezdů v jednotlivých směrech, průměrnou rychlost při průjezdu v daném časovém horizontu, četnost kategorií vozidel dle regulárních výrazů, aktuální hustotu dopravy atd. Tato data jsou důležitá k optimalizaci dopravního provozu.
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
—
OECD FORD branch
20203 - Telecommunications
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV40372" target="_blank" >FV40372: Autonomous system for detecting dangerous traffic situations based on image sequence analysis</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
36125
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
AŽD Praha s.r.o., Žirovnická 3146/2, 106 00 Praha 10, Záběhlice, Česká republika
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem