Automatic processing of risky situations in transport
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F22%3APR36347" target="_blank" >RIV/00216305:26220/22:PR36347 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.azd.cz/cs/produkty" target="_blank" >https://www.azd.cz/cs/produkty</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Automatické zpracování rizikových situací v dopravě
Original language description
Tento software umožňuje detekci rizikových situací na železničním přejezdu. Software získává snímky z kamery a z nich určuje pohyb vozidel při průjezdu přejezdem a na základě jejich trajektorií vyhodnotí v reálném čase, zda nedochází k rizikové situaci, která by mohla ohrozit účastníky provozu. Příkladem těchto rizikových situací je otáčení vozidla, nepovolené přejíždění mezi jízdními pruhy, zablokování přejezdu zastavením atd. Při detekci rizikové situace bude tato informace předána k dalšímu zpracování, jehož primárním cílem bude co nejrychlejší náprava situace a tím zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy. Následné zpracování bude např. formou vhodného přizpůsobení proměnného dopravního značení a může obsahovat také postupy na případný postih řidiče za spáchaný dopravní přestupek. Zpracování rizikové situace je navrženo jako modulární, protože je odlišné pro různé zadavatele, kteří mohou být z různých států (odlišné pravidla silničního provozu, specifické umístění atd.). Důležitou součástí systému bude statistické vyhodnocení dopravní zátěže obsahující např. počet průjezdů v jednotlivých směrech, průměrnou rychlost při průjezdu v daném časovém horizontu, četnost kategorií vozidel dle regulárních výrazů, aktuální hustotu dopravy atd. Tato data jsou důležitá k optimalizaci dopravního provozu.
Czech name
Automatické zpracování rizikových situací v dopravě
Czech description
Tento software umožňuje detekci rizikových situací na železničním přejezdu. Software získává snímky z kamery a z nich určuje pohyb vozidel při průjezdu přejezdem a na základě jejich trajektorií vyhodnotí v reálném čase, zda nedochází k rizikové situaci, která by mohla ohrozit účastníky provozu. Příkladem těchto rizikových situací je otáčení vozidla, nepovolené přejíždění mezi jízdními pruhy, zablokování přejezdu zastavením atd. Při detekci rizikové situace bude tato informace předána k dalšímu zpracování, jehož primárním cílem bude co nejrychlejší náprava situace a tím zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy. Následné zpracování bude např. formou vhodného přizpůsobení proměnného dopravního značení a může obsahovat také postupy na případný postih řidiče za spáchaný dopravní přestupek. Zpracování rizikové situace je navrženo jako modulární, protože je odlišné pro různé zadavatele, kteří mohou být z různých států (odlišné pravidla silničního provozu, specifické umístění atd.). Důležitou součástí systému bude statistické vyhodnocení dopravní zátěže obsahující např. počet průjezdů v jednotlivých směrech, průměrnou rychlost při průjezdu v daném časovém horizontu, četnost kategorií vozidel dle regulárních výrazů, aktuální hustotu dopravy atd. Tato data jsou důležitá k optimalizaci dopravního provozu.
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
20202 - Communication engineering and systems
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV40372" target="_blank" >FV40372: Autonomous system for detecting dangerous traffic situations based on image sequence analysis</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Automatické zpracování rizikovýc
Technical parameters
Jedná se o autonomní systém pro detekci rizikových situací na železničním přejezdu. Systém bude snímat pomocí kamerového modulu pohyb vozidel při průjezdu přejezdem a na základě jejich trajektorií vyhodnotí v reálném čase, zda nedochází k rizikové situaci, která by mohla ohrozit účastníky provozu. Příkladem těchto rizikových situací je otáčení vozidla, nepovolené přejíždění mezi jízdními pruhy, zablokování přejezdu zastavením atd.
Economical parameters
Autonomní systém pro detekci rizikových situací v dopravě s využitím znalosti trajektorie a sním spojené produkty budou uvedeny na trh a jejich užití bude dále rozvíjeno v souladu s obvyklými postupy společnosti AŽD Praha s.r.o., v tomto případě se bude jednat zejména o formu přímého oslovování koncových zákazníků dohledových systémů. Bude se jednat o komplexní dodávky autonomního systému na sledované světelné křižovatky.
Owner IČO
00216305
Owner name
Vysoké učení technické v Brně