STAKEHOLDER MANAGEMENT IN THE MARKETING CONCEPTS FRAMEWORK
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F07%3APU72712" target="_blank" >RIV/00216305:26510/07:PU72712 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
STAKEHOLDER MANAGEMENT IN THE MARKETING CONCEPTS FRAMEWORK
Original language description
This paper is focused to the managerial aspects of the relationship with stakeholders, under the assumption that transfer of knowledge is being made from relationship marketing and market orientation perspectives. To manage the relationship with stakeholders, as has been the case with customers it seems to be useful for successful development of companies. In the paper is described the model of stakeholder management system The framework of the newest marketing concepts provide theoretical base for further stakeholder management research in this are. In the conclusion are pointed out on areas that should be in the centre of next surveying.
Czech name
ŘÍZENÍ VZTAHŮ SE STAKEHOLDRY V RÁMCI MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ
Czech description
Tento příspěvek je zaměřený na manažerské aspekty vztahů se stakeholdry a vychází z premisy, že lze pro jejich pochopení vycházet ze znalosti dvou nejnovějších marketingových koncepcí, marketingu vztahů a tržní orintace Řízení vztahů se stakeholdry, stejně jak je to již ověřené v případě vztahů se zákazníky se zdá být velice užitečné pro úspěšný rozvoj společností. V tomto příspěvku je popsán jeden systémový model řízení vztahů se stakeholdry. Rámec nejnovějších marketingových koncepcí poskytuje toeretický základ pro další možné výzkumy v oblasti řízení vztahů sa stakeholdry. V závěru článku je pak poukázano na některé oblasti, které by mohly být předmětem zájmu těchto dalších výzkumů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
CRM 2007 "Customer Relationship Management 07"
ISBN
978-80-7395-015-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
University of Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Pardubice
Event date
Sep 10, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—