All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

STAKEHOLDER MANAGEMENT IN THE MARKETING CONCEPTS FRAMEWORK

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F07%3APU72712" target="_blank" >RIV/00216305:26510/07:PU72712 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    STAKEHOLDER MANAGEMENT IN THE MARKETING CONCEPTS FRAMEWORK

  • Original language description

    This paper is focused to the managerial aspects of the relationship with stakeholders, under the assumption that transfer of knowledge is being made from relationship marketing and market orientation perspectives. To manage the relationship with stakeholders, as has been the case with customers it seems to be useful for successful development of companies. In the paper is described the model of stakeholder management system The framework of the newest marketing concepts provide theoretical base for further stakeholder management research in this are. In the conclusion are pointed out on areas that should be in the centre of next surveying.

  • Czech name

    ŘÍZENÍ VZTAHŮ SE STAKEHOLDRY V RÁMCI MARKETINGOVÝCH KONCEPCÍ

  • Czech description

    Tento příspěvek je zaměřený na manažerské aspekty vztahů se stakeholdry a vychází z premisy, že lze pro jejich pochopení vycházet ze znalosti dvou nejnovějších marketingových koncepcí, marketingu vztahů a tržní orintace Řízení vztahů se stakeholdry, stejně jak je to již ověřené v případě vztahů se zákazníky se zdá být velice užitečné pro úspěšný rozvoj společností. V tomto příspěvku je popsán jeden systémový model řízení vztahů se stakeholdry. Rámec nejnovějších marketingových koncepcí poskytuje toeretický základ pro další možné výzkumy v oblasti řízení vztahů sa stakeholdry. V závěru článku je pak poukázano na některé oblasti, které by mohly být předmětem zájmu těchto dalších výzkumů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    CRM 2007 "Customer Relationship Management 07"

  • ISBN

    978-80-7395-015-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    University of Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Pardubice

  • Event date

    Sep 10, 2007

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article