STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT - POTENCIAL OF COMPANY OFFERS INNOVATION
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79530" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79530 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT - POTENCIAL OF COMPANY OFFERS INNOVATION
Original language description
The paper deals with actual marketing conceptions that extend the classic customer orientation approach to other stakeholder groups. The market orientation and the relationship marketing belong to these widely discussed conceptions at present above all.The model of synergic marketing conception, which is based on holistic marketing, offers a possible solution of increasing the ability of companies to react to dynamic changes on industrial markets. The connection of basic and - in many cases - even contradictory principles and policies in one complex, which results from the wide synergic perspective including the relationships with key stakeholders into the marketing management of the company, opens space for companies that wish to co-ordinate marketing and trade activities efficiently. Creating and building long-term relationships and relationship networks with key stakeholders and the market orientation seem to be a good opportunity to provide and increase values provided to target m
Czech name
Řízení vztahů se zákazníky- potenciál pro inovaci nabídek podniku
Czech description
Příspěvek rozebírá aktuální marketingové koncepce, které rozšiřují klasický pohled zaměřenosti na zákazníka o další skupiny stakeholdrů. Mezi tyto v současnosti nejvíce diskutované koncepce náleží zejména tržní orientace a marketing vztahů. Model synergické marketingové koncepce, který vychází z holistického marketingu, nabízí možné řešení zvýšení schopnosti podniků reagovat na dynamické změny na průmyslových trzích. Spojením základních a v mnoha případech i protichůdných principů a zásad v jednotný celek, který je výsledkem široké synergické perspektivy zahrnující vztahy s klíčovými stakeholdry do marketingového řízení podniku, se vytváří prostor pro podniky, jež chtějí účelně koordinovat své marketingové a obchodní aktivity.Vytváření a budování dlouhodobých vztahů a sítí vztahů s klíčovými stakeholdry a tržní orientace se jeví být vhodnou příležitosti pro poskytování a zvyšování hodnoty
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Research on implementation of market orientation in Hi-Tech Firms</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové prístupy k riadeniu ponuky podnikov a jazyková výchova ekonomickcýh poradcov
ISBN
978-80-225-2621-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
—
Publisher name
EKONÓM
Place of publication
Bratislava, SK
Event location
Bratislava
Event date
Oct 2, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—