All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT - POTENCIAL OF COMPANY OFFERS INNOVATION

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79530" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79530 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT - POTENCIAL OF COMPANY OFFERS INNOVATION

  • Original language description

    The paper deals with actual marketing conceptions that extend the classic customer orientation approach to other stakeholder groups. The market orientation and the relationship marketing belong to these widely discussed conceptions at present above all.The model of synergic marketing conception, which is based on holistic marketing, offers a possible solution of increasing the ability of companies to react to dynamic changes on industrial markets. The connection of basic and - in many cases - even contradictory principles and policies in one complex, which results from the wide synergic perspective including the relationships with key stakeholders into the marketing management of the company, opens space for companies that wish to co-ordinate marketing and trade activities efficiently. Creating and building long-term relationships and relationship networks with key stakeholders and the market orientation seem to be a good opportunity to provide and increase values provided to target m

  • Czech name

    Řízení vztahů se zákazníky- potenciál pro inovaci nabídek podniku

  • Czech description

    Příspěvek rozebírá aktuální marketingové koncepce, které rozšiřují klasický pohled zaměřenosti na zákazníka o další skupiny stakeholdrů. Mezi tyto v současnosti nejvíce diskutované koncepce náleží zejména tržní orientace a marketing vztahů. Model synergické marketingové koncepce, který vychází z holistického marketingu, nabízí možné řešení zvýšení schopnosti podniků reagovat na dynamické změny na průmyslových trzích. Spojením základních a v mnoha případech i protichůdných principů a zásad v jednotný celek, který je výsledkem široké synergické perspektivy zahrnující vztahy s klíčovými stakeholdry do marketingového řízení podniku, se vytváří prostor pro podniky, jež chtějí účelně koordinovat své marketingové a obchodní aktivity.Vytváření a budování dlouhodobých vztahů a sítí vztahů s klíčovými stakeholdry a tržní orientace se jeví být vhodnou příležitosti pro poskytování a zvyšování hodnoty

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Research on implementation of market orientation in Hi-Tech Firms</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Nové prístupy k riadeniu ponuky podnikov a jazyková výchova ekonomickcýh poradcov

  • ISBN

    978-80-225-2621-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

  • Publisher name

    EKONÓM

  • Place of publication

    Bratislava, SK

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Oct 2, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article