All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

MARKETING APRROACH TO STAKEHOLDER MANAGEMENT

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79551" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79551 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    MARKETING APRROACH TO STAKEHOLDER MANAGEMENT

  • Original language description

    n this paper, the author looks into aspects of stakeholder relationship management starting from the premise that good knowledge of two latest marketing concepts, i.e. relationship marketing and market orientation, helps to better understand them. Managing relationships with stakeholders seems to be very useful for a successful development of the company, just as customer management has proven to be. The paper describes a systemic model of stakeholder management. The latest marketing concepts provide atheoretical basis for further areas of possible research into stakeholder management issues. At the end of the paper, several areas that could be of interest for such further research are outlined. The paper was prepared within the bounds of the EuropeanSocial Fund project named Improvement in the Quality of Education and Strengthening of Manager Competence within the bounds of the curriculum Economy and Management at the Business and Management Faculty of the Brno University of Technol

  • Czech name

    Marketingový přístup k řízení vztahů se stakeholdry

  • Czech description

    Tento příspěvek je zaměřený na manažerské aspekty vztahů se stakeholdry a vychází z premisy, že lze pro jejich pochopení vycházet ze znalosti dvou nejnovějších marketingových koncepcí, marketingu vztahů a tržní orintace Řízení vztahů se stakeholdry, stejně jak je to již ověřené v případě vztahů se zákazníky se zdá být velice užitečné pro úspěšný rozvoj společností. V tomto příspěvku je popsán jeden systémový model řízení vztahů se stakeholdry. Rámec nejnovějších marketingových koncepcí poskytuje toeretický základ pro další možné výzkumy v oblasti řízení vztahů sa stakeholdry. V závěru článku je pak poukázano na některé oblasti, které by mohly být předmětem zájmu těchto dalších výzkumů.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Business and Management 2008

  • ISBN

    978-9955-28-268-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    VGTU Publishing House

  • Place of publication

    Vilnius

  • Event location

    LITHUANIA

  • Event date

    May 16, 2008

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article