MARKETING APRROACH TO STAKEHOLDER MANAGEMENT
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79551" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79551 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
MARKETING APRROACH TO STAKEHOLDER MANAGEMENT
Original language description
n this paper, the author looks into aspects of stakeholder relationship management starting from the premise that good knowledge of two latest marketing concepts, i.e. relationship marketing and market orientation, helps to better understand them. Managing relationships with stakeholders seems to be very useful for a successful development of the company, just as customer management has proven to be. The paper describes a systemic model of stakeholder management. The latest marketing concepts provide atheoretical basis for further areas of possible research into stakeholder management issues. At the end of the paper, several areas that could be of interest for such further research are outlined. The paper was prepared within the bounds of the EuropeanSocial Fund project named Improvement in the Quality of Education and Strengthening of Manager Competence within the bounds of the curriculum Economy and Management at the Business and Management Faculty of the Brno University of Technol
Czech name
Marketingový přístup k řízení vztahů se stakeholdry
Czech description
Tento příspěvek je zaměřený na manažerské aspekty vztahů se stakeholdry a vychází z premisy, že lze pro jejich pochopení vycházet ze znalosti dvou nejnovějších marketingových koncepcí, marketingu vztahů a tržní orintace Řízení vztahů se stakeholdry, stejně jak je to již ověřené v případě vztahů se zákazníky se zdá být velice užitečné pro úspěšný rozvoj společností. V tomto příspěvku je popsán jeden systémový model řízení vztahů se stakeholdry. Rámec nejnovějších marketingových koncepcí poskytuje toeretický základ pro další možné výzkumy v oblasti řízení vztahů sa stakeholdry. V závěru článku je pak poukázano na některé oblasti, které by mohly být předmětem zájmu těchto dalších výzkumů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Business and Management 2008
ISBN
978-9955-28-268-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
VGTU Publishing House
Place of publication
Vilnius
Event location
LITHUANIA
Event date
May 16, 2008
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—