All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

MEASUREMENT OF COMPANY MARKET ORIENTATION: RESEARCH APPROACH AND METHODS

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79532" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79532 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    MEASUREMENT OF COMPANY MARKET ORIENTATION: RESEARCH APPROACH AND METHODS

  • Original language description

    The aim of this paper is to present a theoretical insight into the implementation of market orientation from the point of corporate culture in high-tech firms and selected results of preliminary research. Present knowledge suggests that implementation ofa marketing concept hinges on the degree to which it is being shared by individuals in the firm. We deduce from the fact that corporate culture significantly determines the implementation of a firm's market orientation. This paper is based on work donein a research project entitled Research into Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms. The project is funded by the Grant Agency of the CR (GA 402/07/1493). The planned primary research is specifically targeted to high-tech companies becausethey are an important driving force in the economy. The zero hypothesis was that high-tech firms exhibit a high degree of market orientation.

  • Czech name

    Měření tržní orientace podniku: výzkumný přístup a metody

  • Czech description

    Cílem tohoto příspěvku je teoretický náhled na implementaci tržní orientace v high-tech firmách z pohledu firemní kultury a prezentace vybraných výsledků provedeného předvýzkumu. Současné poznání naznačuje, že implementace marketingové koncepce závisí namíře jejího sdílení členy firmy. Z tohoto faktu vyvozujeme, že firemní kultura významně determinuje implementaci tržní orientace firmy. Příspěvek je připraven v rámci výzkumného projektu s názvem Výzkum implementace tržní orientace v hi-tech firmách. Projekt je financován Grantovou agenturou ČR pod číslem (GA 402/07/1493). Plánovaný primární výzkum je cíleně zaměřen právě na high-tech společnosti, neboť tyto představují významnou hybnou sílu ekonomiky. Nulovou hypotézou byl fakt, že tyto firmy vykazujívysoký stupeň tržní orientace.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Research on implementation of market orientation in Hi-Tech Firms</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    CRM 2008, International Scientific Conference

  • ISBN

    978-80-7395-130-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • Publisher name

    University of Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Pardubice

  • Event date

    Sep 24, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article