HIGH-TECH FIRMS' MARKET ORIENTATION: RESEARCH APPROACH
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79535" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79535 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
HIGH-TECH FIRMS' MARKET ORIENTATION: RESEARCH APPROACH
Original language description
The aim of this paper is to present a theoretical insight into the implementation of market orientation from the point of corporate culture in high-tech firms and selected results of preliminary research. Present knowledge suggests that implementation ofa marketing concept hinges on the degree to which it is being shared by individuals in the firm. We deduce from the fact that corporate culture significantly determines the implementation of a firm's market orientation. This paper is based on work donein a research project entitled Research into Implementation of Market Orientation in Hi-Tech Firms. The project is funded by the Grant Agency of the CR (GA 402/07/1493). The planned primary research is specifically targeted to high-tech companies becausethey are an important driving force in the economy. The zero hypothesis was that high-tech firms exhibit a high degree of market orientation.
Czech name
Tržní orientace High-Tech firem: výzkumný přístup
Czech description
Cílem tohoto příspěvku je teoretický náhled na implementaci tržní orientace v high-tech firmách z pohledu firemní kultury a prezentace vybraných výsledků provedeného předvýzkumu. Současné poznání naznačuje, že implementace marketingové koncepce závisí namíře jejího sdílení členy firmy. Z tohoto faktu vyvozujeme, že firemní kultura významně determinuje implementaci tržní orientace firmy. Příspěvek je připraven v rámci výzkumného projektu s názvem Výzkum implementace tržní orientace v hi-tech firmách. Projekt je financován Grantovou agenturou ČR pod číslem (GA 402/07/1493). Plánovaný primární výzkum je cíleně zaměřen právě na high-tech společnosti, neboť tyto představují významnou hybnou sílu ekonomiky. Nulovou hypotézou byl fakt, že tyto firmy vykazujívysoký stupeň tržní orientace.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F07%2F1493" target="_blank" >GA402/07/1493: Research on implementation of market orientation in Hi-Tech Firms</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Entrepreneurship and Small Business in Interantional Aspect
ISBN
978-80-214-3768-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
—
Publisher name
VUT
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Oct 23, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—