All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

INDUSTRIAL STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT RESEARCH

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79629" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79629 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    INDUSTRIAL STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT RESEARCH

  • Original language description

    The current knowledge indicates that successful companies are particularly market oriented, but there is another significant phenomenon, that is intensive focus to build and maintain relationships with stakeholders based on their needs and with the accent on high quality services. Companies must identify the market needs very precisely to ensure the best compliance of manufactured products with the needs of customers and other key groups of stakeholders. Their main target is the market, not products asit may appear. All of the research and development activities: manufacturing, sales and after-sales service are directed to better and faster satisfaction of customer needs. Product is not only considered a physical commodity, but its understanding is much broader and includes services, i.e. product associated with services. The focus on customers and their satisfaction has many positive effects in the area of business development, however, the today's competitive environment is driving

  • Czech name

    VÝZKUM ŘÍZENÍ VZTAHŮ SE STAKEHOLDRY NA PRŮMYSLOVÝCH TRZÍCH

  • Czech description

    Současné poznatky naznačují, že u úspěšných podniků je zřetelná zejména jejích silná orientace na trh, ale také se objevuje další významný fenomén, a to, intenzivní zaměření na vytváření a udržování vztahů se stakeholdry v návaznosti na jejich potřeby sdůrazem na vysokou kvalitu služeb. Podniky musí velice přesně určit potřeby trhu a zajistit, aby vyráběné produkty velmi precizně korespondovaly s potřebami zákazníků a dalších klíčových skupin stakeholdrů. Jejich hlavním cílem je trh a ne produkty, jakby se mohlo zdát. Všechny výzkumné a vývojové aktivity: výroba, prodej i poprodejní servis směřují k lepšímu a rychlejšímu uspokojování potřeb jejich zákazníků. Produkt je u těchto podniků chápan nejen jako fyzický výrobek, ale zahrnuje i širší chápání produktu, a to jak výrobek, tak i služby, tzv. výrobek spojený se službami. Zaměření na zákazníka a jeho spokojenost přinesla v oblasti rozvoje podniků mn

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Business

  • ISSN

    1539-722X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2008

  • Issue of the periodical within the volume

    8

  • Country of publishing house

    US - UNITED STATES

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database