INDUSTRIAL STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT RESEARCH
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F08%3APU79629" target="_blank" >RIV/00216305:26510/08:PU79629 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
INDUSTRIAL STAKEHOLDER RELATIONSHIP MANAGEMENT RESEARCH
Original language description
The current knowledge indicates that successful companies are particularly market oriented, but there is another significant phenomenon, that is intensive focus to build and maintain relationships with stakeholders based on their needs and with the accent on high quality services. Companies must identify the market needs very precisely to ensure the best compliance of manufactured products with the needs of customers and other key groups of stakeholders. Their main target is the market, not products asit may appear. All of the research and development activities: manufacturing, sales and after-sales service are directed to better and faster satisfaction of customer needs. Product is not only considered a physical commodity, but its understanding is much broader and includes services, i.e. product associated with services. The focus on customers and their satisfaction has many positive effects in the area of business development, however, the today's competitive environment is driving
Czech name
VÝZKUM ŘÍZENÍ VZTAHŮ SE STAKEHOLDRY NA PRŮMYSLOVÝCH TRZÍCH
Czech description
Současné poznatky naznačují, že u úspěšných podniků je zřetelná zejména jejích silná orientace na trh, ale také se objevuje další významný fenomén, a to, intenzivní zaměření na vytváření a udržování vztahů se stakeholdry v návaznosti na jejich potřeby sdůrazem na vysokou kvalitu služeb. Podniky musí velice přesně určit potřeby trhu a zajistit, aby vyráběné produkty velmi precizně korespondovaly s potřebami zákazníků a dalších klíčových skupin stakeholdrů. Jejich hlavním cílem je trh a ne produkty, jakby se mohlo zdát. Všechny výzkumné a vývojové aktivity: výroba, prodej i poprodejní servis směřují k lepšímu a rychlejšímu uspokojování potřeb jejich zákazníků. Produkt je u těchto podniků chápan nejen jako fyzický výrobek, ale zahrnuje i širší chápání produktu, a to jak výrobek, tak i služby, tzv. výrobek spojený se službami. Zaměření na zákazníka a jeho spokojenost přinesla v oblasti rozvoje podniků mn
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Business
ISSN
1539-722X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2008
Issue of the periodical within the volume
8
Country of publishing house
US - UNITED STATES
Number of pages
16
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—