The influence of digital marketing on HR marketing and Employer Branding
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F19%3APU135467" target="_blank" >RIV/00216305:26510/19:PU135467 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv digitálního marketingu na HR marketing a Employer Branding
Original language description
Účel článku: Účelem článku je provedení literární rešerše na téma HR marketing, Employer Branding a zohlednit vliv digitalizace na marketing v souvislosti s marketingem 4.0. Digitální marketing je nepopíratelnou součástí Průmyslu 4.0, konkrétně marketingu 4.0 a pokrývá komunikační a propagační část aktivit tuzemských a zahraničních společností. Metodika/metody: Hlavní metodou výzkumu je systematická a kritická recenze literatury. Vědecký cíl: Vědeckým cílem je identifikovat současný stav a postavení HR marketingu, Employer brandingu, zohlednit rozdíly a identifikovat digitalizaci v marketingu, která je také označována jako marketing 4.0 a má vysoký vliv na komunikaci. V rámci tohoto článku byl zohledněn vývoj těchto odvětví a byly uvedeny příklady z praxe. Byly identifikovány budoucí výzvy a na základě výzkumu byla vydána doporučení. Zjištění: Při rešerši několika zdrojů, vč. odborné literatury, došla autorka ke zjištění, že mnoho pojmů v oblasti HR managementu spolu úzce souvisejí a jsou na sebe vzájemně navázané. Kvalitní HR management nemůže fungovat bez HR marketingu a ten je úzce spjat s Employer Brandingem. Zároveň digitální marketing (marketing 4.0) se v plné síle promítl do HR marketingu a jeho vliv se prokazatelně projevuje v praxi a firmy postupně mění zastaralé vzorce chování a přizpůsobují se době digitální. Závěry: V oblasti digitálního marketingu (resp. marketingu 4.0) dochází ke stále větší personalizaci reklamního sdělení a generického obsahu směrem k individuálním potřebám potenciálních zákazníků a zaměstnanců. Firmy si začínají uvědomovat, že k tomu, aby získaly kvalitní lidské zdroje, musí budovat své jméno na trhu, investovat finanční prostředky správným směrem a zároveň se starat o své současné zaměstnance, kteří tvoří primární pověst firmy. V dnešní době je HR marketing a employer branding neodmyslitelnou součástí HR managementu.
Czech name
Vliv digitálního marketingu na HR marketing a Employer Branding
Czech description
Účel článku: Účelem článku je provedení literární rešerše na téma HR marketing, Employer Branding a zohlednit vliv digitalizace na marketing v souvislosti s marketingem 4.0. Digitální marketing je nepopíratelnou součástí Průmyslu 4.0, konkrétně marketingu 4.0 a pokrývá komunikační a propagační část aktivit tuzemských a zahraničních společností. Metodika/metody: Hlavní metodou výzkumu je systematická a kritická recenze literatury. Vědecký cíl: Vědeckým cílem je identifikovat současný stav a postavení HR marketingu, Employer brandingu, zohlednit rozdíly a identifikovat digitalizaci v marketingu, která je také označována jako marketing 4.0 a má vysoký vliv na komunikaci. V rámci tohoto článku byl zohledněn vývoj těchto odvětví a byly uvedeny příklady z praxe. Byly identifikovány budoucí výzvy a na základě výzkumu byla vydána doporučení. Zjištění: Při rešerši několika zdrojů, vč. odborné literatury, došla autorka ke zjištění, že mnoho pojmů v oblasti HR managementu spolu úzce souvisejí a jsou na sebe vzájemně navázané. Kvalitní HR management nemůže fungovat bez HR marketingu a ten je úzce spjat s Employer Brandingem. Zároveň digitální marketing (marketing 4.0) se v plné síle promítl do HR marketingu a jeho vliv se prokazatelně projevuje v praxi a firmy postupně mění zastaralé vzorce chování a přizpůsobují se době digitální. Závěry: V oblasti digitálního marketingu (resp. marketingu 4.0) dochází ke stále větší personalizaci reklamního sdělení a generického obsahu směrem k individuálním potřebám potenciálních zákazníků a zaměstnanců. Firmy si začínají uvědomovat, že k tomu, aby získaly kvalitní lidské zdroje, musí budovat své jméno na trhu, investovat finanční prostředky správným směrem a zároveň se starat o své současné zaměstnance, kteří tvoří primární pověst firmy. V dnešní době je HR marketing a employer branding neodmyslitelnou součástí HR managementu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Workshop specifického výzkumu 2019
ISBN
978-80-214-5835-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
143-154
Publisher name
FP VUT v Brně
Place of publication
Neuveden
Event location
FP VUT v Brně
Event date
Dec 6, 2019
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—