All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Innovative methodology for investigation of driver-pedestrian visibility by darkness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F15%3APR28503" target="_blank" >RIV/00216305:26610/15:PR28503 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://disk1.usi.vutbr.cz/znalci" target="_blank" >http://disk1.usi.vutbr.cz/znalci</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Inovovaná metodika zjišťování dohlednosti na chodce za viditelnosti snížené tmou

  • Original language description

    Metodika upravuje postupy při přípravě, návrhu a realizaci experimentů zaměřených na zjišťování dohlednosti řidiče na chodce, stejně jako dohlednosti chodce na vozidlo, za viditelnosti snížené tmou. V metodice je využito výsledků výzkumu zaměřeného na zkoumání možností řidiče rozlišit chodce na vozovce v podmínkách skutečného silničního provozu. Tento výzkum byl realizován při řešení projektu č. TD020239: Posilování právní jistoty při technickém posuzování dopravních nehod s chodci za snížené viditelnosti a v rámci řešení tohoto projektu vznikla i tato metodika. Projekt řešil vysokoškolský ústav, Ústav soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně pro Technologickou agenturu ČR v letech 2014-2015.

  • Czech name

    Inovovaná metodika zjišťování dohlednosti na chodce za viditelnosti snížené tmou

  • Czech description

    Metodika upravuje postupy při přípravě, návrhu a realizaci experimentů zaměřených na zjišťování dohlednosti řidiče na chodce, stejně jako dohlednosti chodce na vozidlo, za viditelnosti snížené tmou. V metodice je využito výsledků výzkumu zaměřeného na zkoumání možností řidiče rozlišit chodce na vozovce v podmínkách skutečného silničního provozu. Tento výzkum byl realizován při řešení projektu č. TD020239: Posilování právní jistoty při technickém posuzování dopravních nehod s chodci za snížené viditelnosti a v rámci řešení tohoto projektu vznikla i tato metodika. Projekt řešil vysokoškolský ústav, Ústav soudního inženýrství Vysokého učení technického v Brně pro Technologickou agenturu ČR v letech 2014-2015.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30305 - Occupational health

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TD020239" target="_blank" >TD020239: The Strengthening of legal certainty in the technical assessment of accidents involving pedestrians in poor visibility</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    Metodika znalci

  • Regulation ID

    4 NZN 824/2015

  • Technical parameters

    Metodika upravuje postupy při realizaci specifických, úzce oborově zaměřených typů experimentů, kterými se v přírodních podmínkách konkretizují vstupní údaje pro výpočtové modelování průběhu dopravních nehod. Je tvořena: 1. popisnou a vysvětlující částí v rozsahu 18 stran, 2. vlastním metodickým pokynem s názvem Zjišťování dohlednosti na chodce za viditelnosti snížené tmou - příprava a realizace experimentů v rozsahu 63 stran (vč. příloh), 3. katalogem pro posuzování výsledků experimentů s názvem Zjišťování dohlednosti na chodce za viditelnosti snížené tmou – viditelnost chodců při první optické reakci řidičů v podmínkách běžného silničního provozu v rozsahu 20 stran. Na základě zohlednění kritérií posuzujících bezpečnost, ekonomičnost a realizovatelnost praktických experimentů se pro tyto experimenty navrhuje řízení vozidla jen velmi nízkou rychlostí. Navržená metoda se ověřuje pomocí nákladných vědeckých experimentů v reálném silničním provozu a z nich se vytváří podmínky pro posuzování výsledků dosažených praktickými experimenty.

  • Economical parameters

    Aplikace inovovaných postupů nutně nevyžaduje rozšíření přístrojového vybavení znalců ani orgánů policie, pokud toto odpovídá obvyklému standardu. Ekonomické přínosy lze očekávat v těchto oblastech: • Snížení nákladů na samotnou realizaci vyšetřovacích pokusů. Aplikace metodiky umožňuje dosáhnout vyšší efektivity při přípravě, návrhu a realizaci experimentů a tím i zkrátit dobu potřebnou na tyto činnosti. • Nenavyšování nákladů na soudní řízení. Aplikace metodiky přispívá ke zvyšování kvality při experimentálním zkoumání a tím přispívá i ke snížení pravděpodobnosti vzniku kvantitativních chyb při znaleckém posuzování. Kvantitativní chyby mají více možných následků, které mají dopad na ekonomičnost řízení před orgány veřejné moci i na správnost rozhodování. Správným použitím navrženého metodického postupu se rizika spojená se zbytečnými náklady řízení významně snižují a zvyšuje se i právní jistota při posuzování daného typu nehodových situací.

  • Certification body designation

    Nejvyšší státní zastupitelství ČR

  • Date of certification

  • Method of use

    B - Výsledek je využíván orgány státní nebo veřejné správy