All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Influence of physical activities on children with visual impairment

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26630%2F17%3APU127510" target="_blank" >RIV/00216305:26630/17:PU127510 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vliv psychomotorických aktivit na děti se zrakovým postižením

  • Original language description

    Pohybové aktivity v životě dítěte se zrakovým postižením vytváří významnou složku jeho kvality života a podílejí se na zdravém životním stylu. Při nácviku pohybových stereotypů mohou u nevidomých nebo slabozrakých vzniknout negativní stereotypy, které později vedou k obavám z pohybu a mají rozhodující vliv na motoriku zrakově postiženého člověka. Cílem práce bylo zjistit, jak se podílí pohybové aktivity, zejména školní tělesná výchova na rozvoji pozornosti a komunikace dětí se zrakovým postižením na vybraných základních školách. Výzkumného šetření se zúčastnilo 109 dětí z 5 základních škol, z toho 47 chlapců a 62 dívek ve věku 11 – 12 let. V tomto souboru bylo integrováno 27 dětí se zrakovým postižením, u 15 dětí byl asistent. Ve výzkumném šetření jsme použili Test pozornosti, osobní dotazník a rozhovor se žáky a s učiteli. Z výsledků výzkumu vyplývá, že psychomotorické aktivity velmi pozitivně působí na rozvoj komunikace a spolupráce ve skupině. Děti nejvíce při komunikační spolupráci začaly využívat ve verbální komunikaci tón hlasu a v neverbální komunikaci haptiku a řeč těla. Kolem 11 roku je senzitivní období pro rozvoj pozornosti i u dětí s poruchami zraku velmi zásadní a díky psychomotorickým cvičením se zlepšila pozornost u dětí s poruchami zraku o více než jednu třetinu. Pokud budou učitelé věnovat dostatečnou pozornost tomuto rozvoji, lze připravit vhodnou formou děti i na větší nároky v dalším školním ročníku. Všechny testované osoby postoupily do 6. ročníku.

  • Czech name

    Vliv psychomotorických aktivit na děti se zrakovým postižením

  • Czech description

    Pohybové aktivity v životě dítěte se zrakovým postižením vytváří významnou složku jeho kvality života a podílejí se na zdravém životním stylu. Při nácviku pohybových stereotypů mohou u nevidomých nebo slabozrakých vzniknout negativní stereotypy, které později vedou k obavám z pohybu a mají rozhodující vliv na motoriku zrakově postiženého člověka. Cílem práce bylo zjistit, jak se podílí pohybové aktivity, zejména školní tělesná výchova na rozvoji pozornosti a komunikace dětí se zrakovým postižením na vybraných základních školách. Výzkumného šetření se zúčastnilo 109 dětí z 5 základních škol, z toho 47 chlapců a 62 dívek ve věku 11 – 12 let. V tomto souboru bylo integrováno 27 dětí se zrakovým postižením, u 15 dětí byl asistent. Ve výzkumném šetření jsme použili Test pozornosti, osobní dotazník a rozhovor se žáky a s učiteli. Z výsledků výzkumu vyplývá, že psychomotorické aktivity velmi pozitivně působí na rozvoj komunikace a spolupráce ve skupině. Děti nejvíce při komunikační spolupráci začaly využívat ve verbální komunikaci tón hlasu a v neverbální komunikaci haptiku a řeč těla. Kolem 11 roku je senzitivní období pro rozvoj pozornosti i u dětí s poruchami zraku velmi zásadní a díky psychomotorickým cvičením se zlepšila pozornost u dětí s poruchami zraku o více než jednu třetinu. Pokud budou učitelé věnovat dostatečnou pozornost tomuto rozvoji, lze připravit vhodnou formou děti i na větší nároky v dalším školním ročníku. Všechny testované osoby postoupily do 6. ročníku.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30502 - Other medical science

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pohybový aparát a zdraví

  • ISBN

    978-80-7315-265-9

  • Number of pages of the result

    10

  • Pages from-to

    177-186

  • Number of pages of the book

    194

  • Publisher name

    Paido Brno

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS chapter