All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Recommendations for systemic changes and for higher education institutions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F20%3AN0000005" target="_blank" >RIV/00237752:_____/20:N0000005 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://csvs.cz/wp-content/uploads/2021/01/doporu%C4%8Den%C3%AD_SNOP_final.pdf" target="_blank" >https://csvs.cz/wp-content/uploads/2021/01/doporu%C4%8Den%C3%AD_SNOP_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Doporučení pro systémové změny a pro vysoké školy

  • Original language description

    Doporučení byla vytvořena na konci řešení projektu "Studijní neúspěšnost s ohledem na přechod ze střední na vysokou školu" (SNOP) a jsou, nikoliv výlučně, založena na jeho výsledcích. Protože téma neúspěšnosti studia není zdaleka výzkumnicky bílým místem a je i v českém prostředí dlouhodobě předmětem zájmu, považujeme za důležité zdůraznit i některé další zdroje informací, na které navazujeme. Jde především o publikaci Aleše Vlka a kol. (2017) Studijní neúspěšnost na vysokých školách, kterou považujeme za shrnující text k tomuto tématu, jak co se týká práce s kvantitativními daty, tak s „měkkými“ poznatky. Dalšími inspirativními prameny jsou přes kulturní, veřejně-politické a vzdělávací odlišnosti také zkušenosti z jiných zemích, které se podobně jako Česká republika snaží různými způsoby a přístupy vyrovnávat s danou situací. Samozřejmě je potřeba zmínit také aktuálně platný Strategický záměr MŠMT pro oblast vysokého školství 2021+, který se problematikou neúspěšnosti i samotného přechodu do vysokoškolského studia zabývá. V našich doporučeních akcentujeme samotný proces přechodu ze střední školy na vysokou školu a porozumění této etapě: to znamená období ohraničenému rozhodnutím o studiu na VŠ a zkušeností prvního (a případně i druhého) semestru tohoto studia. Při výzkumu jsme zohlednili perspektivy různých aktérů, zejména jsme reflektovali studenty 1. ročníků bakalářských studijních programů, jejich vysokoškolské pedagogy a také pedagogy na jejich bývalých středních školách.

  • Czech name

    Doporučení pro systémové změny a pro vysoké školy

  • Czech description

    Doporučení byla vytvořena na konci řešení projektu "Studijní neúspěšnost s ohledem na přechod ze střední na vysokou školu" (SNOP) a jsou, nikoliv výlučně, založena na jeho výsledcích. Protože téma neúspěšnosti studia není zdaleka výzkumnicky bílým místem a je i v českém prostředí dlouhodobě předmětem zájmu, považujeme za důležité zdůraznit i některé další zdroje informací, na které navazujeme. Jde především o publikaci Aleše Vlka a kol. (2017) Studijní neúspěšnost na vysokých školách, kterou považujeme za shrnující text k tomuto tématu, jak co se týká práce s kvantitativními daty, tak s „měkkými“ poznatky. Dalšími inspirativními prameny jsou přes kulturní, veřejně-politické a vzdělávací odlišnosti také zkušenosti z jiných zemích, které se podobně jako Česká republika snaží různými způsoby a přístupy vyrovnávat s danou situací. Samozřejmě je potřeba zmínit také aktuálně platný Strategický záměr MŠMT pro oblast vysokého školství 2021+, který se problematikou neúspěšnosti i samotného přechodu do vysokoškolského studia zabývá. V našich doporučeních akcentujeme samotný proces přechodu ze střední školy na vysokou školu a porozumění této etapě: to znamená období ohraničenému rozhodnutím o studiu na VŠ a zkušeností prvního (a případně i druhého) semestru tohoto studia. Při výzkumu jsme zohlednili perspektivy různých aktérů, zejména jsme reflektovali studenty 1. ročníků bakalářských studijních programů, jejich vysokoškolské pedagogy a také pedagogy na jejich bývalých středních školách.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL01000219" target="_blank" >TL01000219: Study non-completion at higher education: problem of transfer from secondary to tertiary education</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů