CHANGE OF CUSTOMER BEHAVIOR DURING THE TIME OF „CORONAVIRUS“
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F21%3A%230000178" target="_blank" >RIV/02819180:_____/21:#0000178 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://sets7.webnode.cz/_files/200000323-1ff471ff49/Scientia%203_2021%20web.pdf" target="_blank" >https://sets7.webnode.cz/_files/200000323-1ff471ff49/Scientia%203_2021%20web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ZMĚNA CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA V DOBĚ „KORONAVIROVÉ“
Original language description
Tento příspěvek definuje změny v psychologii chování zákazníků (spotřebitelů), které nastaly vznikem mimořádné situace ovlivněné onemocněním Covid-19 v České republice i ve světě od jara 2020. Specifické postavení ve vztahu zákazník a výrobce má nabídka a poptávka po zboží a službách. V 21. století obecně nabídka převyšuje poptávku. Globální trh je zásobován neomezeným množstvím výrobků a služeb. Přesto na jaře 2020 došlo, díky nenadálé mimořádné situaci, k zajímavému jevu. Poptávka po určitých komoditách mnohonásobně převýšila nabídku. Ekonomika se zastavila, zákazníci měli sklon k úsporám a všeobecná poptávka se snížila, pouze poptávka po určitém typu zboží byla mnohonásobně zvýšena. Na druhé straně došlo k dalšímu zajímavého jevu na trhu ropy, a to k nejhoršímu dni na ropných trzích. Koncem dubna 2020 poklesla cena ropy na historické minimum. Cílem příspěvku je seznámit se změnou chování zákazníka (spotřebitele) v mimořádném období, které započalo koncem roku 2019 a překlenulo se do jara 2020. Cílem příspěvku je seznámit s nákupním chováním zákazníků v souvislosti se změnou, která nastala, v souvislosti s pozastavením práce reklamních agentur a ztráty významu reklamy. Změna se také promítla do ochrany životního prostředí. Vliv a dopad změny chování zákazníka je doprovázen grafy a tabulkami. Výzkumná otázka: Může mít onemocnění Covid-19 tak rozsáhlý vliv na změnu chování zákazníka? Tento příspěvek definuje změny v psychologii chování zákazníků (spotřebitelů), které nastaly vznikem mimořádné situace ovlivněné onemocněním Covid-19 v České republice i ve světě od jara 2020. Specifické postavení ve vztahu zákazník a výrobce má nabídka a poptávka po zboží a službách. V 21. století obecně nabídka převyšuje poptávku. Globální trh je zásobován neomezeným množstvím výrobků a služeb. Přesto na jaře 2020 došlo, díky nenadálé mimořádné situaci, k zajímavému jevu. Poptávka po určitých komoditách mnohonásobně převýšila nabídku. Ekonomika se zastavila, zákazníci měli sklon k úsporám a všeobecná poptávka se snížila, pouze poptávka po určitém typu zboží byla mnohonásobně zvýšena. Na druhé straně došlo k dalšímu zajímavého jevu na trhu ropy, a to k nejhoršímu dni na ropných trzích. Koncem dubna 2020 poklesla cena ropy na historické minimum. Cílem příspěvku je seznámit se změnou chování zákazníka (spotřebitele) v mimořádném období, které započalo koncem roku 2019 a překlenulo se do jara 2020. Cílem příspěvku je seznámit s nákupním chováním zákazníků v souvislosti se změnou, která nastala, v souvislosti s pozastavením práce reklamních agentur a ztráty významu reklamy. Změna se také promítla do ochrany životního prostředí. Vliv a dopad změny chování zákazníka je doprovázen grafy a tabulkami. Výzkumná otázka: Může mít onemocnění Covid-19 tak rozsáhlý vliv na změnu chování zákazníka?
Czech name
ZMĚNA CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA V DOBĚ „KORONAVIROVÉ“
Czech description
Tento příspěvek definuje změny v psychologii chování zákazníků (spotřebitelů), které nastaly vznikem mimořádné situace ovlivněné onemocněním Covid-19 v České republice i ve světě od jara 2020. Specifické postavení ve vztahu zákazník a výrobce má nabídka a poptávka po zboží a službách. V 21. století obecně nabídka převyšuje poptávku. Globální trh je zásobován neomezeným množstvím výrobků a služeb. Přesto na jaře 2020 došlo, díky nenadálé mimořádné situaci, k zajímavému jevu. Poptávka po určitých komoditách mnohonásobně převýšila nabídku. Ekonomika se zastavila, zákazníci měli sklon k úsporám a všeobecná poptávka se snížila, pouze poptávka po určitém typu zboží byla mnohonásobně zvýšena. Na druhé straně došlo k dalšímu zajímavého jevu na trhu ropy, a to k nejhoršímu dni na ropných trzích. Koncem dubna 2020 poklesla cena ropy na historické minimum. Cílem příspěvku je seznámit se změnou chování zákazníka (spotřebitele) v mimořádném období, které započalo koncem roku 2019 a překlenulo se do jara 2020. Cílem příspěvku je seznámit s nákupním chováním zákazníků v souvislosti se změnou, která nastala, v souvislosti s pozastavením práce reklamních agentur a ztráty významu reklamy. Změna se také promítla do ochrany životního prostředí. Vliv a dopad změny chování zákazníka je doprovázen grafy a tabulkami. Výzkumná otázka: Může mít onemocnění Covid-19 tak rozsáhlý vliv na změnu chování zákazníka? Tento příspěvek definuje změny v psychologii chování zákazníků (spotřebitelů), které nastaly vznikem mimořádné situace ovlivněné onemocněním Covid-19 v České republice i ve světě od jara 2020. Specifické postavení ve vztahu zákazník a výrobce má nabídka a poptávka po zboží a službách. V 21. století obecně nabídka převyšuje poptávku. Globální trh je zásobován neomezeným množstvím výrobků a služeb. Přesto na jaře 2020 došlo, díky nenadálé mimořádné situaci, k zajímavému jevu. Poptávka po určitých komoditách mnohonásobně převýšila nabídku. Ekonomika se zastavila, zákazníci měli sklon k úsporám a všeobecná poptávka se snížila, pouze poptávka po určitém typu zboží byla mnohonásobně zvýšena. Na druhé straně došlo k dalšímu zajímavého jevu na trhu ropy, a to k nejhoršímu dni na ropných trzích. Koncem dubna 2020 poklesla cena ropy na historické minimum. Cílem příspěvku je seznámit se změnou chování zákazníka (spotřebitele) v mimořádném období, které započalo koncem roku 2019 a překlenulo se do jara 2020. Cílem příspěvku je seznámit s nákupním chováním zákazníků v souvislosti se změnou, která nastala, v souvislosti s pozastavením práce reklamních agentur a ztráty významu reklamy. Změna se také promítla do ochrany životního prostředí. Vliv a dopad změny chování zákazníka je doprovázen grafy a tabulkami. Výzkumná otázka: Může mít onemocnění Covid-19 tak rozsáhlý vliv na změnu chování zákazníka?
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50100 - Psychology and cognitive sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia et Societas
ISSN
1801-7118
e-ISSN
1801-6057
Volume of the periodical
17
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
40-50
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—