Smart display unit
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F15051145%3A_____%2F20%3AN0000002" target="_blank" >RIV/15051145:_____/20:N0000002 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Inteligentní zobrazovací jednotka
Original language description
Cílem projektu bylo vytvořit Inteligentní Technologie pro cestující hromadné dopravy osob za účelem zlepšení přístupu k informacím pro dopravce i veřejnost a rozvoji nových technologií v městech dle trendu Smart Cities. Koncept Smart Cities je prezentován jako myšlenka lépe fungujícího města, které umí dobře hospodařit a zajišťuje svým obyvatelům komfortní život. Přitom používá nejmodernější technologie a šetří životní prostředí. Inteligentní zobrazovací jednotky budou umístěny na veřejných místech za účelem prezentace aktuálních informací o hromadné dopravě cestujícím (včetně aktuálního zpoždění), pomocí dat získaných sběrem z vozidlových jednotek. Jednotky jsou dobře čitelné ve venkovním prostředí, ale mohou být flexibilně použitelné i přímo ve vozidlech. Pro inteligentní zobrazovací jednotku (typové označení IFPTLCDI1) byl v rámci provedeného experimentálního vývoje proveden výzkum a vývoj plnohodnotného funkčního prototypu (vzorku) jednotky, volba vhodné součástkové základny pro její hardwarovou část, výzkum a vývoj řešení její desky plošných spojů PCB, výzkum a vývoj řešení jejího mechanického provedení a výzkum a vývoj její embedded softwarové části. Pro vývoj embedded softwarové části byla použita vývojová kompilační sada na bázi kompiléru GCC přinášející nulové náklady na licence. Využití této technologie přináší pozitivní ekonomickou výhodu řešení vůči konkurenčním systémům založeným na bázi komerčních vývojových kompilačních nástrojů. Jako vhodná součástková základna byla zvolena pokročilá základna založená na mikrokontroleru s jádrem řady ARM Cortex-M3. Součástková základna dále umožňuje použití v rozšířeném rozsahu teplot od -25℃ až +85 ℃. Mechanické provedení inteligentní zobrazovací jednotky je provedeno s bezpečnostním odolným krycím sklem a odolným plastovým krytem. Pro zobrazení slouží LCD průmyslový panel s LED podsvícením a úhlopříčkou 22“ s poměrem stran 16:10. Uvnitř zařízení je použita konstrukce z ocelového rámu pro maximální pevnost zařízení. Zařízení je vybaveno úchyty pro standardní montáž VESA pro maximální flexibilitu nasazení nebo pro instalaci na nosnou tyč kruhového průřezu s úchytnými třmeny. Nakonec po vlastní výrobě plnohodnotného funkčního prototypu (vzorku) vozidlové jednotky byla získána certifikace EMC v akreditované zkušebně TÜV SÜD Czech s.r.o.
Czech name
Inteligentní zobrazovací jednotka
Czech description
Cílem projektu bylo vytvořit Inteligentní Technologie pro cestující hromadné dopravy osob za účelem zlepšení přístupu k informacím pro dopravce i veřejnost a rozvoji nových technologií v městech dle trendu Smart Cities. Koncept Smart Cities je prezentován jako myšlenka lépe fungujícího města, které umí dobře hospodařit a zajišťuje svým obyvatelům komfortní život. Přitom používá nejmodernější technologie a šetří životní prostředí. Inteligentní zobrazovací jednotky budou umístěny na veřejných místech za účelem prezentace aktuálních informací o hromadné dopravě cestujícím (včetně aktuálního zpoždění), pomocí dat získaných sběrem z vozidlových jednotek. Jednotky jsou dobře čitelné ve venkovním prostředí, ale mohou být flexibilně použitelné i přímo ve vozidlech. Pro inteligentní zobrazovací jednotku (typové označení IFPTLCDI1) byl v rámci provedeného experimentálního vývoje proveden výzkum a vývoj plnohodnotného funkčního prototypu (vzorku) jednotky, volba vhodné součástkové základny pro její hardwarovou část, výzkum a vývoj řešení její desky plošných spojů PCB, výzkum a vývoj řešení jejího mechanického provedení a výzkum a vývoj její embedded softwarové části. Pro vývoj embedded softwarové části byla použita vývojová kompilační sada na bázi kompiléru GCC přinášející nulové náklady na licence. Využití této technologie přináší pozitivní ekonomickou výhodu řešení vůči konkurenčním systémům založeným na bázi komerčních vývojových kompilačních nástrojů. Jako vhodná součástková základna byla zvolena pokročilá základna založená na mikrokontroleru s jádrem řady ARM Cortex-M3. Součástková základna dále umožňuje použití v rozšířeném rozsahu teplot od -25℃ až +85 ℃. Mechanické provedení inteligentní zobrazovací jednotky je provedeno s bezpečnostním odolným krycím sklem a odolným plastovým krytem. Pro zobrazení slouží LCD průmyslový panel s LED podsvícením a úhlopříčkou 22“ s poměrem stran 16:10. Uvnitř zařízení je použita konstrukce z ocelového rámu pro maximální pevnost zařízení. Zařízení je vybaveno úchyty pro standardní montáž VESA pro maximální flexibilitu nasazení nebo pro instalaci na nosnou tyč kruhového průřezu s úchytnými třmeny. Nakonec po vlastní výrobě plnohodnotného funkčního prototypu (vzorku) vozidlové jednotky byla získána certifikace EMC v akreditované zkušebně TÜV SÜD Czech s.r.o.
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20203 - Telecommunications
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG16_084%2F0010244" target="_blank" >EG16_084/0010244: Intelligent technology for using public transportation</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
Inteligentní zobrazovací jednotka
Numerical identification
—
Technical parameters
Inteligentní zobrazovací jednotka (označená IFPTLCDI1) je v systému zodpovědná za vizualizaci dat nasbíraných z vozidlových jednotek pro informaci cestujících. Vyznačuje se vysokou čitelností a použitelností ve venkovním i vnitřním prostředí (i přímo ve vozidlech hromadné dopravy). V rámci provedeného výzkumu a vývoje plnohodnotného funkčního prototypu byla nejdříve provedena volba použité součástkové základny pro její hardwarovou část. Za ideální byla zvolena pokročilá báze s mikrokontrolerem s jádrem typu ARM Cortex-M3, která umožňuje fungování jednotky v rozšířeném pásmu teplot od -25℃ až +85 ℃. Čitelnost displeje je zajištěna pomocí 22“ LCD průmyslového panelu s poměrem stran 16:10, rozlišením WSXGA, podsvícením LED, rozhraním LVDS a inteligentní napájecí částí. Následoval výzkum a vývoj řešení desky plošných spojů PCB a řešení mechanického provedení zobrazovací jednotky. Mechanická ochrana inteligentní zobrazovací jednotky je zajištěna bezpečnostním krycím sklem a odolným plastovým krytem. Vnitřní konstrukce zařízení je vyztužena ocelovým rámem pro maximální pevnost zařízení. Zařízení je vybaveno úchyty pro standardní montáž VESA pro maximální flexibilitu nasazení nebo pro instalaci na nosnou tyč kruhového průřezu s úchytnými třmeny. Poslední součástí výzkumu a vývoje je vývoj embedded softwaru pro provoz jednotky, kterého bylo dosaženo za pomocí GCC kompilační sady bez nároku na licenční poplatky. Software obsahuje funkcionality pro možnost zobrazení informací získávaných ze serverové části, řídicí část s PWM logikou řízení jasu podsvícení LED, ovládání zdrojové části a hlavní programovou část. Následně byla provedena výroba vlastního prototypu společně s certifikací v akreditovaném středisku TÜV SÜD Czech s.r.o. dle normy EHK OSN č. 10.6 (EMC).
Economical parameters
Zavedením na trh systém slibuje velkou konkurenceschopnost oproti stávajícím řešením (např. portál IDOS), zejména díky ucelenosti systému (v jednom celku nejen přístup přes webovou aplikace, ale i prezentace výsledků inteligentními zobrazovacími jednotkami, sběr dat přímo z vozidla a koncentrace dat na centrálním serveru. Ekonomičnost řešení vychází i z použití open source řešení pro softwarový vývoj, čímž v případě vysokého počtu komunikačních jednotek a uživatelů přináší úspory z rozsahu. Po ukončení projektu společnost cílí na zvýšení obratu, podílu nových výrobků a inovací na obratu, zvýšení tržeb, udržení konkurenceschopnosti a upevnění pozice na trhu a zisk nových odběratelů hlavně mezi dopravními podniky velkých měst v Česku (Dopravní podnik Hl. m. Prahy dokonce spolupracoval při vývoji systému), na Slovensku a díky příznivé ceně i ve Střední a Východní Evropě. Již dnes KonekTel dodává svá řešení dopravním podnikům v Praze, Pardubicích, Olomouci, Hradci Králové, Chomutově, Ústí nad Labem.
Application category by cost
—
Owner IČO
15051145
Owner name
KonekTel, a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—