Methodology of application of UIC IRS30100 (RailTopoModel v.1.1), railML v.3.2 and IFC Rail utilization procedures taking into account the data standards of BIM projects processed by State Fund for Transport Infrastructure (SFDI) within the IS of the Railway Administration (SŽ)
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25312936%3A_____%2F21%3AN0000001" target="_blank" >RIV/25312936:_____/21:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://kpmconsult.cz/reference" target="_blank" >http://kpmconsult.cz/reference</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika uplatnění postupů využití UIC IRS30100 (RailTopoModel v.1.1), railML v.3.2 a IFC Rail s přihlédnutím k datovým standardům projektů BIM zpracovaných SFDI v rámci IS Správy železnic s.o
Original language description
Metodika označená RML–9 rozvíjí obecněji a šířeji zásady datového modelování reality obsažené v předchozí metodice RML-8 pro potřeby a podmínek nejvýznamnějšího provozovatele železniční infrastruktury v ČR. A to jak v oblasti IT podpory úloh provozování dráhy, tak zejména podpory zajišťování její provozuschopnosti. Z těchto důvodů se podstatně podrobněji než RML-8 a formou průvodce po obsahu segmentů XSD dvou verzí railML zabývá zejména mnoha detaily použití tohoto jazyka pro datové modelování objektů a procesů na železnici. Ale i dalšími velmi konkrétními aspekty a možnostmi jeho použití jako nástroje pro návrhy datových rozhraní mezi různými subsystémy IS SŽ a jejich podstatným národním či mezinárodním okolím. Jako příklady možného postupu využití metodiky railML v rámci IS SŽ jsou uvedeny: a) dva návrhy use case (TRGE a NEST) vyhlášené konsorciem RailML a dále rozpracované ve spolupráci expertů SŽ, konsorcia RailML a řešitelů této metodiky, b) ukázky konverzí dat IS SŽ do struktur rozšiřujících XSD railML o rutinně používaná data o lokalitách, liniovém a funkčním popisu sítě pro účely správy infrastruktury a evidenci vybraných pseudobodových entit. Metodika zahrnuje textovou část a celkem 14 příloh ilustrujících základní použité přístupy modelování datového prostorové reality zaměřených, kromě souhrnné rekapitulace struktury souboru XSD jazyka railML v.3.1 v prezentaci UML, na prezentace možností uplatnění nadnárodních metodik ve specifických částech IS SŽ (zobrazení drážních lokalit, různých úrovní popisu sítě, objektů a typů dat železničního svršku, spodku a dalších relevantních částí IS SŽ.
Czech name
Metodika uplatnění postupů využití UIC IRS30100 (RailTopoModel v.1.1), railML v.3.2 a IFC Rail s přihlédnutím k datovým standardům projektů BIM zpracovaných SFDI v rámci IS Správy železnic s.o
Czech description
—
Classification
Type
H<sub>neleg</sub> - Results reflected in directives and regulations of a nonlegislative nature, binding within the competence of the given provider
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL02000312" target="_blank" >TL02000312: Localization and implementation of RailTopoModel methodology and markup language railML version 3 in terms of the spatial description of railways in the Czech Republic with regard to the application of the BIM methodology.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Regulation ID
RML-9
Competence designation of competent authority
Správa železnic
Territorial validity of the result
A - Platnost pro Českou republiku (národní legislativní nebo nelegislativní předpis, národní norma)