All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Drive for a mobile water lift

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25587854%3A_____%2F20%3AN0000004" target="_blank" >RIV/25587854:_____/20:N0000004 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/37344&plang=CS" target="_blank" >https://isdv.upv.cz/webapp/resdb.print_detail.det?pspis=PUV/37344&plang=CS</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pohon pro mobilní typ vodního vleku

  • Original language description

    Technické řešení se týká bezpečnostních prvků a regulace pohonu pro mobilní typ vodního vleku při mimořádné události. V současné době se k pohánění vodního vleku využívá jeden elektromotor, který skrze diferenciál rozděluje poháněcí sílu mezi tažné a vodící lano. Systém s diferenciálem je nutné použít vzhledem k různé délce lan, kdy délkový rozdíl lan je přesně dán přesně stanovenou roztečí mezi tažným a vodícím lanem měřenou uprostřed nejdelší strany vleku, to zajišťuje svislou polohu tažných unašečů připevněných k oběma lanům. Případně se používá systém bez diferenciálu, kdy je taženo pouze tažné lano, které může být umístěno buď jako spodní nebo horní lano. Výše uvedený problém řeší provedení pohonu pro mobilní typ vodního vleku podle technického řešení nahrazující jeden motor pohonu dvěma menšími, kdy přenos síly na hnací kola je řešen pomocí kuželočelní převodovky. Pohon pro mobilní typ vodního vleku opatřený bezpečnostními prvky pro regulaci pohonu je tvořený rámem pohonné stanice osazeným motorovým pohonem se dvěma paralelně uloženými pohonnými koly, kde motorovým pohonem jsou dva servomotory. Každý servomotor je spojen kuželočelní převodovkou s jedním pohonným kolem pro uložení tažného nebo vodicího lana, přičemž je každý servomotor opatřen snímačem otáček rotoru servomotoru. Veškerá senzorika měřící otáčky, popřípadě hlídání množství proudu a napětí, přicházející na motor je umístěna pod krytem. Elektronickou synchronizací obou motorů se dosáhne toho, aby obě lana byla tažena stejně, tímto způsobem je nahrazen mechanický diferenciál, který je používán u jednomotorových verzí. Stejný tah na obou lanech je dosažen tak, že každou milisekundu se měří snímačem otáček rotoru krouticí moment na obou motorech zvlášť a dle rozdílu obou hodnot jsou upravovány parametry pohonu každého z motorů. Systém díky měření krouticího momentu odděleně na každém motoru automaticky diagnostikuje neočekáváné situace (v rámci desetin vteřin), jako je vypadnutí tažného nebo vodícího lana z kladky nebo totální porušení jednoho z lan a automaticky dojde k změření kritického úbytku kroutícího momentu na jednom ze dvou kol a následně spuštění nouzového zastavení.

  • Czech name

    Pohon pro mobilní typ vodního vleku

  • Czech description

    Technické řešení se týká bezpečnostních prvků a regulace pohonu pro mobilní typ vodního vleku při mimořádné události. V současné době se k pohánění vodního vleku využívá jeden elektromotor, který skrze diferenciál rozděluje poháněcí sílu mezi tažné a vodící lano. Systém s diferenciálem je nutné použít vzhledem k různé délce lan, kdy délkový rozdíl lan je přesně dán přesně stanovenou roztečí mezi tažným a vodícím lanem měřenou uprostřed nejdelší strany vleku, to zajišťuje svislou polohu tažných unašečů připevněných k oběma lanům. Případně se používá systém bez diferenciálu, kdy je taženo pouze tažné lano, které může být umístěno buď jako spodní nebo horní lano. Výše uvedený problém řeší provedení pohonu pro mobilní typ vodního vleku podle technického řešení nahrazující jeden motor pohonu dvěma menšími, kdy přenos síly na hnací kola je řešen pomocí kuželočelní převodovky. Pohon pro mobilní typ vodního vleku opatřený bezpečnostními prvky pro regulaci pohonu je tvořený rámem pohonné stanice osazeným motorovým pohonem se dvěma paralelně uloženými pohonnými koly, kde motorovým pohonem jsou dva servomotory. Každý servomotor je spojen kuželočelní převodovkou s jedním pohonným kolem pro uložení tažného nebo vodicího lana, přičemž je každý servomotor opatřen snímačem otáček rotoru servomotoru. Veškerá senzorika měřící otáčky, popřípadě hlídání množství proudu a napětí, přicházející na motor je umístěna pod krytem. Elektronickou synchronizací obou motorů se dosáhne toho, aby obě lana byla tažena stejně, tímto způsobem je nahrazen mechanický diferenciál, který je používán u jednomotorových verzí. Stejný tah na obou lanech je dosažen tak, že každou milisekundu se měří snímačem otáček rotoru krouticí moment na obou motorech zvlášť a dle rozdílu obou hodnot jsou upravovány parametry pohonu každého z motorů. Systém díky měření krouticího momentu odděleně na každém motoru automaticky diagnostikuje neočekáváné situace (v rámci desetin vteřin), jako je vypadnutí tažného nebo vodícího lana z kladky nebo totální porušení jednoho z lan a automaticky dojde k změření kritického úbytku kroutícího momentu na jednom ze dvou kol a následně spuštění nouzového zastavení.

Classification

  • Type

    F<sub>uzit</sub> - Utility model

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG16_084%2F0010300" target="_blank" >EG16_084/0010300: Research and development of mobile water-skiing lifts - wakeboarding.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Patent/design ID

    33961

  • Publisher

    CZ001 -

  • Publisher name

    Industrial Property Office

  • Place of publication

    Prague

  • Publication country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Date of acceptance

  • Owner name

    HRADECKÝ PÍSEK a.s.

  • Method of use

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence