GASTRONOMY AND CULTURAL TRAVEL AT THE OFFER OF TRAVEL OFFICES
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25619161%3A_____%2F17%3AN0000017" target="_blank" >RIV/25619161:_____/17:N0000017 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://konferencehot.slu.cz/2017/sbornik_2017.pdf" target="_blank" >http://konferencehot.slu.cz/2017/sbornik_2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ
Original language description
Proces globalizace prostupuje všemi obory ekonomiky, takže je stále těžší určit kde je její startovací pole, zda ve výrobě, obchodě, nebo zda se na jejím rozvoji podílí sám zákazník. Mezinárodní obchod sítí multinacionálních firem vytváří homogenní prostředí, které naprosto eliminuje domácí specifika. Nabízí se otázka, co může daná destinace nabídnout turistovi přicházejícímu z jiné destinace stejného státu, nebo zahraničnímu turistovi. V tomto okamžiku se nabízí řešení právě v koncepci cestovního ruchu, který by měl nabízet takové služby, které učiní jednotlivé destinace natolik jedinečnými, že je klient zvolí za svou prioritu. Jednou z možností jak rozvinout nabídku cestovního ruchu je uplatnění zážitkové turistiky a v kontextu s touto snahou gastronomii jako lokální specifikum působící jako magnet. Tohoto cíle je možné dosáhnout dvěma způsoby: a) dostatečnou individuální publicitou zážitkové gastronomie, b) začleněním zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří. Autoři se zaměřují na analýzu začlenění nabídky zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří a agentur. Výzkum navazuje na analýzu výsledků dotazníkového šetření, z níž vyplynul zájem respondentů o tento typ akcí, ale poměrně náročné zjišťování možností jejich realizace.
Czech name
GASTRONOMIE A KULINÁŘSKÝ CESTOVNÍ RUCH V NABÍDCE CESTOVNÍCH KANCELÁŘÍ
Czech description
Proces globalizace prostupuje všemi obory ekonomiky, takže je stále těžší určit kde je její startovací pole, zda ve výrobě, obchodě, nebo zda se na jejím rozvoji podílí sám zákazník. Mezinárodní obchod sítí multinacionálních firem vytváří homogenní prostředí, které naprosto eliminuje domácí specifika. Nabízí se otázka, co může daná destinace nabídnout turistovi přicházejícímu z jiné destinace stejného státu, nebo zahraničnímu turistovi. V tomto okamžiku se nabízí řešení právě v koncepci cestovního ruchu, který by měl nabízet takové služby, které učiní jednotlivé destinace natolik jedinečnými, že je klient zvolí za svou prioritu. Jednou z možností jak rozvinout nabídku cestovního ruchu je uplatnění zážitkové turistiky a v kontextu s touto snahou gastronomii jako lokální specifikum působící jako magnet. Tohoto cíle je možné dosáhnout dvěma způsoby: a) dostatečnou individuální publicitou zážitkové gastronomie, b) začleněním zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří. Autoři se zaměřují na analýzu začlenění nabídky zážitkové gastronomie do nabídky cestovních kanceláří a agentur. Výzkum navazuje na analýzu výsledků dotazníkového šetření, z níž vyplynul zájem respondentů o tento typ akcí, ale poměrně náročné zjišťování možností jejich realizace.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
6. MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE AKTUÁLNÍ TRENDY LÁZEŇSTVÍ, HOTELNICTVÍ A TURISMU - REGIONY A JEJICH CHARAKTER
ISBN
978-80-7510-228-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
82-88
Publisher name
Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v Opavě
Place of publication
Opava
Event location
Opava
Event date
Jan 1, 2017
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—