Functional Literacy and Quality of Job: Mutual Relations, Conceptual and Methodological Approaches
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25751417%3A_____%2F13%3A%230000180" target="_blank" >RIV/25751417:_____/13:#0000180 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.sav.sk/index.php?lang=sk&charset=&doc=journal-list&journal_no=36" target="_blank" >http://www.sav.sk/index.php?lang=sk&charset=&doc=journal-list&journal_no=36</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Funkční gramotnost a kvalita pracovního místa: Vzájemná souvislost, konceptuální a metodické přístupy
Original language description
Článek se zabývá souvislostí funkční gramotnosti se mzdou a nemzdovými charakteristikami kvality pracovního místa. Podává přehled současného stavu poznání v této oblasti a aktuálních výzkumných témat. Soustředí se na konceptuální a metodické aspekty sledování souvislostí mezi funkční gramotností a kvalitou pracovního místa a informuje o dostupných datových zdrojích. Seznamuje čtenáře s výsledky mezinárodních studií dokládajících, že mezi funkční gramotností a kvalitou pracovního místa existuje souvislost i při zohlednění vlivu dosaženého vzdělání. Ukazuje, že výzkum v ČR a dalších středoevropských zemích má v této oblasti značné rezervy oproti anglicky mluvícím zemím a na základě mezinárodního srovnání poukazuje na některá specifika těchto zemí, kterámohou být předmětem dalšího výzkumu.
Czech name
Funkční gramotnost a kvalita pracovního místa: Vzájemná souvislost, konceptuální a metodické přístupy
Czech description
Článek se zabývá souvislostí funkční gramotnosti se mzdou a nemzdovými charakteristikami kvality pracovního místa. Podává přehled současného stavu poznání v této oblasti a aktuálních výzkumných témat. Soustředí se na konceptuální a metodické aspekty sledování souvislostí mezi funkční gramotností a kvalitou pracovního místa a informuje o dostupných datových zdrojích. Seznamuje čtenáře s výsledky mezinárodních studií dokládajících, že mezi funkční gramotností a kvalitou pracovního místa existuje souvislost i při zohlednění vlivu dosaženého vzdělání. Ukazuje, že výzkum v ČR a dalších středoevropských zemích má v této oblasti značné rezervy oproti anglicky mluvícím zemím a na základě mezinárodního srovnání poukazuje na některá specifika těchto zemí, kterámohou být předmětem dalšího výzkumu.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GBP402%2F12%2FG130" target="_blank" >GBP402/12/G130: The relationships between skills, schooling and labor market outcomes: A longitudinal study</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociológia. Slovak sociological review
ISSN
0049-1225
e-ISSN
—
Volume of the periodical
45
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
20
Pages from-to
365-384
UT code for WoS article
000323992000002
EID of the result in the Scopus database
—