The Importance of Functional Literacy in Relation to Changes in The Labor Market
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23410%2F15%3A43926621" target="_blank" >RIV/49777513:23410/15:43926621 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1501/fulltext.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1501/fulltext.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam funkční gramotnosti v souvislosti se změnami v oblasti trhu práce
Original language description
Technologický vývoj a postupná proměna trhu práce v globální ekonomice kladou stále větší důraz na rozvoj funkční gramotnosti dospělých. Pracovních míst pro lidi se základním vzděláním v Evropské unii postupně ubývá ve prospěch zaměstnání, kde je vyžadována vyšší kvalifikace. Ta se však vyznačují vyššími nároky na kompetence a praktické dovednosti. Význam funkční gramotnosti v globální společnosti roste nejen z hlediska pracovního života, ale i sociálního začleňování a plnění společenských rolí. Společnost se digitalizuje, a tak se práce s textem a se základními matematickými operacemi stává prakticky každodenní nutností bez ohledu na stupeň dosaženého vzdělání či konkrétní profesi člověka. Dobrá úroveň funkční gramotnosti v tomto případě otevírá bránunejen k vyšší efektivitě práce, ale i k lepšímu pracovnímu uplatnění. Mezinárodní výzkumy zaměřené na funkční gramotnost dospělých ale odhalují, že tyto dovednosti určitým skupinám dospělé populace chybějí, což může ohrožovat nejen jejic
Czech name
Význam funkční gramotnosti v souvislosti se změnami v oblasti trhu práce
Czech description
Technologický vývoj a postupná proměna trhu práce v globální ekonomice kladou stále větší důraz na rozvoj funkční gramotnosti dospělých. Pracovních míst pro lidi se základním vzděláním v Evropské unii postupně ubývá ve prospěch zaměstnání, kde je vyžadována vyšší kvalifikace. Ta se však vyznačují vyššími nároky na kompetence a praktické dovednosti. Význam funkční gramotnosti v globální společnosti roste nejen z hlediska pracovního života, ale i sociálního začleňování a plnění společenských rolí. Společnost se digitalizuje, a tak se práce s textem a se základními matematickými operacemi stává prakticky každodenní nutností bez ohledu na stupeň dosaženého vzdělání či konkrétní profesi člověka. Dobrá úroveň funkční gramotnosti v tomto případě otevírá bránunejen k vyšší efektivitě práce, ale i k lepšímu pracovnímu uplatnění. Mezinárodní výzkumy zaměřené na funkční gramotnost dospělých ale odhalují, že tyto dovednosti určitým skupinám dospělé populace chybějí, což může ohrožovat nejen jejic
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Lifelong learning - Celoživotní vzdělávání.
ISSN
1805-8868
e-ISSN
—
Volume of the periodical
5
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
58-72
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—