Attitude to Advertising as its Social Effecta
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F11%3A%230000217" target="_blank" >RIV/26138077:_____/11:#0000217 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoj k reklamě jako její sociální efekt
Original language description
Tento článek se zabývá postojem k reklamě jakožto nejvíce dominantnímu nástroji marketingové komunikace. Reklama a postoj k ní jistě silně ovlivňuje sociální chování a vztahy mezi lidmi. Zde uvádíme výsledky empirického šetření realizovaného na vybrané skupině respondentů se středoškolským a vysokoškolským vzděláním do 50 let věku. Analýza uvádí rozměry a obsah jeho afektivní komponenty této skupiny postoje vůči reklamě. Reklama je vnímána jako součást současného života jako nutná samozřejmost také s řadou negativních konotací. Postoj této skupiny lidí může být charakterizována jako ambivalentní se zřejmými prvky stylizace, většina respondentů deklaruje vlastní nezávislost na reklamě a vylučují ovlivnění reklamou v jejich spotřebním chování a rozhodovacích procesech.
Czech name
Postoj k reklamě jako její sociální efekt
Czech description
Tento článek se zabývá postojem k reklamě jakožto nejvíce dominantnímu nástroji marketingové komunikace. Reklama a postoj k ní jistě silně ovlivňuje sociální chování a vztahy mezi lidmi. Zde uvádíme výsledky empirického šetření realizovaného na vybrané skupině respondentů se středoškolským a vysokoškolským vzděláním do 50 let věku. Analýza uvádí rozměry a obsah jeho afektivní komponenty této skupiny postoje vůči reklamě. Reklama je vnímána jako součást současného života jako nutná samozřejmost také s řadou negativních konotací. Postoj této skupiny lidí může být charakterizována jako ambivalentní se zřejmými prvky stylizace, většina respondentů deklaruje vlastní nezávislost na reklamě a vylučují ovlivnění reklamou v jejich spotřebním chování a rozhodovacích procesech.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Communication Today
ISSN
1338-130X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
10
Pages from-to
78-88
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—