All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Attitude to Advertising as its Social Effecta

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26138077%3A_____%2F11%3A%230000217" target="_blank" >RIV/26138077:_____/11:#0000217 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postoj k reklamě jako její sociální efekt

  • Original language description

    Tento článek se zabývá postojem k reklamě jakožto nejvíce dominantnímu nástroji marketingové komunikace. Reklama a postoj k ní jistě silně ovlivňuje sociální chování a vztahy mezi lidmi. Zde uvádíme výsledky empirického šetření realizovaného na vybrané skupině respondentů se středoškolským a vysokoškolským vzděláním do 50 let věku. Analýza uvádí rozměry a obsah jeho afektivní komponenty této skupiny postoje vůči reklamě. Reklama je vnímána jako součást současného života jako nutná samozřejmost také s řadou negativních konotací. Postoj této skupiny lidí může být charakterizována jako ambivalentní se zřejmými prvky stylizace, většina respondentů deklaruje vlastní nezávislost na reklamě a vylučují ovlivnění reklamou v jejich spotřebním chování a rozhodovacích procesech.

  • Czech name

    Postoj k reklamě jako její sociální efekt

  • Czech description

    Tento článek se zabývá postojem k reklamě jakožto nejvíce dominantnímu nástroji marketingové komunikace. Reklama a postoj k ní jistě silně ovlivňuje sociální chování a vztahy mezi lidmi. Zde uvádíme výsledky empirického šetření realizovaného na vybrané skupině respondentů se středoškolským a vysokoškolským vzděláním do 50 let věku. Analýza uvádí rozměry a obsah jeho afektivní komponenty této skupiny postoje vůči reklamě. Reklama je vnímána jako součást současného života jako nutná samozřejmost také s řadou negativních konotací. Postoj této skupiny lidí může být charakterizována jako ambivalentní se zřejmými prvky stylizace, většina respondentů deklaruje vlastní nezávislost na reklamě a vylučují ovlivnění reklamou v jejich spotřebním chování a rozhodovacích procesech.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Communication Today

  • ISSN

    1338-130X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    78-88

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database