Development of advanced materials for the automotive industry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F19%3AN0000095" target="_blank" >RIV/26316919:_____/19:N0000095 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj pokročilých materiálů pro automobilový průmysl
Original language description
Cílem výzkumu bylo vyvinout nové typy progresivních ocelí pro automobilový průmysl a technologii jejich zpracování. Prvním typem byly vysokopevné martenzitické oceli, využívané na výrobu karosérií a zpracovávané metodou hot stamping. V rámci výzkumného záměru byly provedeny následující kroky: 1. Odlití taveb nových ocelí využitelných pro metodu zpracování hot stamping 2. Výroba plechů z těchto ocelí (kování, válcování za tepla, válcování za studena, žíhání,...) 3. Vývoj nového způsobu simulace hot stampingu na kalicím dilatometru 4. Aplikace nového způsobu simulace hot stampingu na kalicím dilatometru 5. Komplexní testování materiálů připravených novém způsobem simulace hot stampingu na kalicím dilatometru. Testování se sestávalo z mikrotahových zkoušek tahem, analýzou mikrostruktury, rtg difrakcí a měřením tvrdosti. 6. Vyhodnocení experimentů a sepsání závěrečné zprávy Druhým typem byly oceli legované hliníkem, které se využívají na výrobu karosérií a charakteristické nízkou hustotou. V rámci výzkumného záměru byly provedeny následující kroky: 1. Přepracování materiálů metodou kování 2. Výroba vzorků 3. Komplexní testování připravených vzorků za účelem výzkumu průběhu rekrystalizace těchto ocelí, fázového složení, mechanických vlastností 4. Vyhodnocení experimentů a sepsání závěrečné zprávy
Czech name
Vývoj pokročilých materiálů pro automobilový průmysl
Czech description
Cílem výzkumu bylo vyvinout nové typy progresivních ocelí pro automobilový průmysl a technologii jejich zpracování. Prvním typem byly vysokopevné martenzitické oceli, využívané na výrobu karosérií a zpracovávané metodou hot stamping. V rámci výzkumného záměru byly provedeny následující kroky: 1. Odlití taveb nových ocelí využitelných pro metodu zpracování hot stamping 2. Výroba plechů z těchto ocelí (kování, válcování za tepla, válcování za studena, žíhání,...) 3. Vývoj nového způsobu simulace hot stampingu na kalicím dilatometru 4. Aplikace nového způsobu simulace hot stampingu na kalicím dilatometru 5. Komplexní testování materiálů připravených novém způsobem simulace hot stampingu na kalicím dilatometru. Testování se sestávalo z mikrotahových zkoušek tahem, analýzou mikrostruktury, rtg difrakcí a měřením tvrdosti. 6. Vyhodnocení experimentů a sepsání závěrečné zprávy Druhým typem byly oceli legované hliníkem, které se využívají na výrobu karosérií a charakteristické nízkou hustotou. V rámci výzkumného záměru byly provedeny následující kroky: 1. Přepracování materiálů metodou kování 2. Výroba vzorků 3. Komplexní testování připravených vzorků za účelem výzkumu průběhu rekrystalizace těchto ocelí, fázového složení, mechanických vlastností 4. Vyhodnocení experimentů a sepsání závěrečné zprávy
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
20501 - Materials engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
60
Place of publication
Dobřany
Publisher/client name
MatPlus GmbH
Version
—