All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Logistics management: examples of successful practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26867184%3A_____%2F18%3AN0000038" target="_blank" >RIV/26867184:_____/18:N0000038 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Logistický management: příklady úspěšné praxe

  • Original language description

    Hlavním impulzem pro tvorbu této monografii byla snaha o přiblížení teoretických poznatků vědců a praktických zkušeností expertů v oblasti logistického managementu. Zvolená metodika práce odpovídá kvalitativnímu výzkumu. Vybrané příklady názorně ukazují fungování jednotlivých trendů logistického managementu v reální podnikové praxi. Teoretické poznatky jsou směřovány k definování aktuálních nástrojů zefektivnění jednotlivých procesů v rámci podnikové logistiky. V kapitole Řízení informačního toku jsou definování základní pojmy a aktuální stav poznání v této oblasti. Single case závěr primárního výzkumu se soustřeďuje na požadavky na moderní SW a důležité úlohy při planování jeho aplikaci v podniku. Kapitola Proces nákupu, hodnocení dodavatelů. Řízení vztahů s dodavateli uvádí různé typy dodavatelsko-odběratelských vztahů a jejích charakteristiku. Dále jsou shrnuty základní metody hodnocení dodavatelů a následně podrobněji je popsán tzv. expertní systém hodnocení. Uvedené příklady se směřuji k definování základů diferenciaci nákupní strategie a ilustraci fungování konkrétního expertního systému. Kapitola Logistický podnik a poskytování logistických služeb obsahuje poznatky ohledně rozdělení úrovní poskytování logistických služeb. Jsou zde uvedeny některé z oblastí, kterými se moderní logistické podniky zabývají. Případová studie je orientována na popis dobré praxe DHL Express, včetně popisu záměru a klíčových oblastí pro dosažení globální konkurenceschopnosti. Kapitola Manipulace a manipulační technika se zabývá moderními trendy v oblasti manipulací. Zde jsou taktéž definovány aktuální požadavky na pracovníky v této oblasti logistiky. Případová studie definuje důležité otázky z pohledu Toyota Material Handling CZ, které se automatické manipulaci týkají, také uvádějí její základní výhody a způsob fungování. Kapitola Skladování a layout definuje základní typy uspořádaní pracovišť v podniku, dále pak rozebírá aktuální trendy ve skladování. Příslušné případové studie představují mj. požadavky k plánování pro efektivní skladování, způsob fungování JIT skladu atd. Kapitola Řízení kvality a řízení vztahu se zákazníkem se zaměřuje na moderní pojetí CRM. jsou zde také představeny některé z moderních nástrojů řízení kvality a jejích základní pilíře. Případové studie se pak zaměřují na definování základů efektivního zákaznického servisu a popisu způsobů zajištění kvality na všech úrovních vnitropodnikových procesů. Kapitola Facility management definuje úlohu managementu podpůrných procesů v hodnotovém řetězci. Dále jsou zde stanoveny některé aktuální otázky energetického managementu v oblasti logistiky. Případová studie se pak zaměřuje na představení jednoho ze způsobů snížení požadavků na energií a zjednodušení provozu v rámci manipulačních procesů ve skladech.

  • Czech name

    Logistický management: příklady úspěšné praxe

  • Czech description

    Hlavním impulzem pro tvorbu této monografii byla snaha o přiblížení teoretických poznatků vědců a praktických zkušeností expertů v oblasti logistického managementu. Zvolená metodika práce odpovídá kvalitativnímu výzkumu. Vybrané příklady názorně ukazují fungování jednotlivých trendů logistického managementu v reální podnikové praxi. Teoretické poznatky jsou směřovány k definování aktuálních nástrojů zefektivnění jednotlivých procesů v rámci podnikové logistiky. V kapitole Řízení informačního toku jsou definování základní pojmy a aktuální stav poznání v této oblasti. Single case závěr primárního výzkumu se soustřeďuje na požadavky na moderní SW a důležité úlohy při planování jeho aplikaci v podniku. Kapitola Proces nákupu, hodnocení dodavatelů. Řízení vztahů s dodavateli uvádí různé typy dodavatelsko-odběratelských vztahů a jejích charakteristiku. Dále jsou shrnuty základní metody hodnocení dodavatelů a následně podrobněji je popsán tzv. expertní systém hodnocení. Uvedené příklady se směřuji k definování základů diferenciaci nákupní strategie a ilustraci fungování konkrétního expertního systému. Kapitola Logistický podnik a poskytování logistických služeb obsahuje poznatky ohledně rozdělení úrovní poskytování logistických služeb. Jsou zde uvedeny některé z oblastí, kterými se moderní logistické podniky zabývají. Případová studie je orientována na popis dobré praxe DHL Express, včetně popisu záměru a klíčových oblastí pro dosažení globální konkurenceschopnosti. Kapitola Manipulace a manipulační technika se zabývá moderními trendy v oblasti manipulací. Zde jsou taktéž definovány aktuální požadavky na pracovníky v této oblasti logistiky. Případová studie definuje důležité otázky z pohledu Toyota Material Handling CZ, které se automatické manipulaci týkají, také uvádějí její základní výhody a způsob fungování. Kapitola Skladování a layout definuje základní typy uspořádaní pracovišť v podniku, dále pak rozebírá aktuální trendy ve skladování. Příslušné případové studie představují mj. požadavky k plánování pro efektivní skladování, způsob fungování JIT skladu atd. Kapitola Řízení kvality a řízení vztahu se zákazníkem se zaměřuje na moderní pojetí CRM. jsou zde také představeny některé z moderních nástrojů řízení kvality a jejích základní pilíře. Případové studie se pak zaměřují na definování základů efektivního zákaznického servisu a popisu způsobů zajištění kvality na všech úrovních vnitropodnikových procesů. Kapitola Facility management definuje úlohu managementu podpůrných procesů v hodnotovém řetězci. Dále jsou zde stanoveny některé aktuální otázky energetického managementu v oblasti logistiky. Případová studie se pak zaměřuje na představení jednoho ze způsobů snížení požadavků na energií a zjednodušení provozu v rámci manipulačních procesů ve skladech.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7455-075-1

  • Number of pages

    154

  • Publisher name

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS book