Developing of reading skills of younger school age children - theory and practice of reading development in terms of family education.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27132781%3A_____%2F14%3A%230000052" target="_blank" >RIV/27132781:_____/14:#0000052 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku ? teorie a praxe rozvíjení čtenářství v podmínkách rodinné edukace
Original language description
Význam pozitivního postoje dítěte k četbě jako předpokladu čtenářské a funkční gramotnosti akceptují všichni odborníci, ať je jejich specializace jakákoliv. Otázkou zůstává, jakými prostředky lze pozitivní postoj dítěte (a i dalších cílových skupin) podporovat a utvářet, které faktory z kterého prostředí budeme uvažovat jako primární motivační činitele. Velká pozornost je věnována možnostem realizace projektů čtenářské gramotnosti ve školním prostředí, projektům knihoven a společensky prospěšných organizací, významu kvalitní literární výchovy při rozvoji čtenářství dětí i dospívajících. Poněkud opomíjeným prostředím, zejména v době školní docházky, však zůstává prostředí rodinné. I v podmínkách rodinné edukace lze dítěte ke čtenářství motivovat zajímavými aktivitami a projekty, založenými na prožitku, aktivní činnosti, zvídavosti dítěte a bohatých a emočně pozitivních sociálních interakcích v rodině. V pozdějším věku přebírají původně motivační projekty funkci adherentní, zvláště v kri
Czech name
Rozvíjení čtenářství u dětí mladšího školního věku ? teorie a praxe rozvíjení čtenářství v podmínkách rodinné edukace
Czech description
Význam pozitivního postoje dítěte k četbě jako předpokladu čtenářské a funkční gramotnosti akceptují všichni odborníci, ať je jejich specializace jakákoliv. Otázkou zůstává, jakými prostředky lze pozitivní postoj dítěte (a i dalších cílových skupin) podporovat a utvářet, které faktory z kterého prostředí budeme uvažovat jako primární motivační činitele. Velká pozornost je věnována možnostem realizace projektů čtenářské gramotnosti ve školním prostředí, projektům knihoven a společensky prospěšných organizací, významu kvalitní literární výchovy při rozvoji čtenářství dětí i dospívajících. Poněkud opomíjeným prostředím, zejména v době školní docházky, však zůstává prostředí rodinné. I v podmínkách rodinné edukace lze dítěte ke čtenářství motivovat zajímavými aktivitami a projekty, založenými na prožitku, aktivní činnosti, zvídavosti dítěte a bohatých a emočně pozitivních sociálních interakcích v rodině. V pozdějším věku přebírají původně motivační projekty funkci adherentní, zvláště v kri
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-87723-16-6
Number of pages
255
Publisher name
VŠTVS PALESTRA, spol. s r.o.
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—