Enhancing critical thinking and reading comprehension in the teaching of the "long" 16th century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F21%3A43896363" target="_blank" >RIV/44555601:13410/21:43896363 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/44555601:13430/21:43896363
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj kritického myšlení a porozumění čtenému při výuce dlouhého 16. století
Original language description
Předkládána publikace (metodika) konceptualizuje dva vybrané výstupy RVP (vzdělávací obor Dějepis) za účelem vytvoření konkrétních námětů pro výuku zacílených na rozvoj kritického myšlení (metakognice) a porozumění čtenému žáků při zachování podstaty mateřské disciplíny (historie). Publikace v teoretické části seznamuje čtenáře s aktuální kurikulární reformou (RVP), didaktikou dějepisu, metakognicí a porozumění čtenému textu. Ústřední část (kvantitativně i kvalitativně) představuje 13 modelových námětů s metodikou pro učitele a pracovními listy pro žáka budovaných na základě teoretických poznatků i autory realizované intervenční studie v českém školním prostředí. Adresáti této publikace jsou nejen studenti učitelských oborů a učitelé začínající, ale i ti, kteří mají bohatou pedagogickou praxi, a rozhodli se obohatit vlastní výuku o strategie a přístupy rozvíjející kritické uvažování, metakognici a porozumění čtenému textu jejich žáků.
Czech name
Rozvoj kritického myšlení a porozumění čtenému při výuce dlouhého 16. století
Czech description
Předkládána publikace (metodika) konceptualizuje dva vybrané výstupy RVP (vzdělávací obor Dějepis) za účelem vytvoření konkrétních námětů pro výuku zacílených na rozvoj kritického myšlení (metakognice) a porozumění čtenému žáků při zachování podstaty mateřské disciplíny (historie). Publikace v teoretické části seznamuje čtenáře s aktuální kurikulární reformou (RVP), didaktikou dějepisu, metakognicí a porozumění čtenému textu. Ústřední část (kvantitativně i kvalitativně) představuje 13 modelových námětů s metodikou pro učitele a pracovními listy pro žáka budovaných na základě teoretických poznatků i autory realizované intervenční studie v českém školním prostředí. Adresáti této publikace jsou nejen studenti učitelských oborů a učitelé začínající, ale i ti, kteří mají bohatou pedagogickou praxi, a rozhodli se obohatit vlastní výuku o strategie a přístupy rozvíjející kritické uvažování, metakognici a porozumění čtenému textu jejich žáků.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů