All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Enhancing critical thinking and reading comprehension in the teaching of the "long" 16th century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F21%3A43896363" target="_blank" >RIV/44555601:13410/21:43896363 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/44555601:13430/21:43896363

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvoj kritického myšlení a porozumění čtenému při výuce dlouhého 16. století

  • Original language description

    Předkládána publikace (metodika) konceptualizuje dva vybrané výstupy RVP (vzdělávací obor Dějepis) za účelem vytvoření konkrétních námětů pro výuku zacílených na rozvoj kritického myšlení (metakognice) a porozumění čtenému žáků při zachování podstaty mateřské disciplíny (historie). Publikace v teoretické části seznamuje čtenáře s aktuální kurikulární reformou (RVP), didaktikou dějepisu, metakognicí a porozumění čtenému textu. Ústřední část (kvantitativně i kvalitativně) představuje 13 modelových námětů s metodikou pro učitele a pracovními listy pro žáka budovaných na základě teoretických poznatků i autory realizované intervenční studie v českém školním prostředí. Adresáti této publikace jsou nejen studenti učitelských oborů a učitelé začínající, ale i ti, kteří mají bohatou pedagogickou praxi, a rozhodli se obohatit vlastní výuku o strategie a přístupy rozvíjející kritické uvažování, metakognici a porozumění čtenému textu jejich žáků.

  • Czech name

    Rozvoj kritického myšlení a porozumění čtenému při výuce dlouhého 16. století

  • Czech description

    Předkládána publikace (metodika) konceptualizuje dva vybrané výstupy RVP (vzdělávací obor Dějepis) za účelem vytvoření konkrétních námětů pro výuku zacílených na rozvoj kritického myšlení (metakognice) a porozumění čtenému žáků při zachování podstaty mateřské disciplíny (historie). Publikace v teoretické části seznamuje čtenáře s aktuální kurikulární reformou (RVP), didaktikou dějepisu, metakognicí a porozumění čtenému textu. Ústřední část (kvantitativně i kvalitativně) představuje 13 modelových námětů s metodikou pro učitele a pracovními listy pro žáka budovaných na základě teoretických poznatků i autory realizované intervenční studie v českém školním prostředí. Adresáti této publikace jsou nejen studenti učitelských oborů a učitelé začínající, ale i ti, kteří mají bohatou pedagogickou praxi, a rozhodli se obohatit vlastní výuku o strategie a přístupy rozvíjející kritické uvažování, metakognici a porozumění čtenému textu jejich žáků.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů