In the name of the people: Instant populism in the Czech style
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F24%3A43898677" target="_blank" >RIV/44555601:13410/24:43898677 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jménem lidu: Instantní populismus po česku
Original language description
Populismus se v posledních letech stal fenoménem napříč evropskými demokraciemi, přičem klíčovou součástí úspěchu populistických stran je jejich komunikační strategie. Sociální sítě se staly ideální platformou pro populistickou politickou komunikaci, neboť umonily politikům bliší spojení a méně nákladný způsob politické komunikace. Publikace se věnuje populistické politické komunikaci Tomia Okamury, lídra strany Svoboda a přímá demokracie (SPD), na Facebooku. Za pomoci kritické diskursivní analýzy práce zkoumá vývoj populistické komunikace v tzv. horkých fázích kampaní, tzn. v období posledních čtrnácti dní před konáním voleb, před dvěma volbami druhého řádu (do Evropského parlamentu v roce 2019 a před krajskými a senátními volbami v roce 2020) a volbami prvního řádu (do Poslanecké sněmovny v roce 2021). Kniha si klade za cíl zjistit, jakým způsobem a v jaké míře se do Okamurovy komunikace na Facebooku promítá populistická komunikační strategie, jaké hlavní znaky populismu se ve statusech objevují a k čemu odkazují, tedy s čím jsou spjaty hlavní znaky populismu lid, elity a ?ostatní?. Zkoumána je i míra a proměny opulistické rétoriky. Analýza přinesla zjištění, e přítomnost populistických příspěvků dominuje Okamurově komunikaci, přičem populistické odkazy se dotýkají všech tří dimenzí populismu, je jsou vystavěny na juxtapozici dobrého lidu a hledání společného nepřítele. Diskursivní konstrukt jednotlivých pilířů se v čase proměňuje. Z provedené analýzy je dále patrné, e optikou potenciálních voličů SPD nehraje příliš velkou roli, zda se jedná o volby prvního či druhého řádu, ale e se jedná o volby na národní či regionální úrovni.
Czech name
Jménem lidu: Instantní populismus po česku
Czech description
Populismus se v posledních letech stal fenoménem napříč evropskými demokraciemi, přičem klíčovou součástí úspěchu populistických stran je jejich komunikační strategie. Sociální sítě se staly ideální platformou pro populistickou politickou komunikaci, neboť umonily politikům bliší spojení a méně nákladný způsob politické komunikace. Publikace se věnuje populistické politické komunikaci Tomia Okamury, lídra strany Svoboda a přímá demokracie (SPD), na Facebooku. Za pomoci kritické diskursivní analýzy práce zkoumá vývoj populistické komunikace v tzv. horkých fázích kampaní, tzn. v období posledních čtrnácti dní před konáním voleb, před dvěma volbami druhého řádu (do Evropského parlamentu v roce 2019 a před krajskými a senátními volbami v roce 2020) a volbami prvního řádu (do Poslanecké sněmovny v roce 2021). Kniha si klade za cíl zjistit, jakým způsobem a v jaké míře se do Okamurovy komunikace na Facebooku promítá populistická komunikační strategie, jaké hlavní znaky populismu se ve statusech objevují a k čemu odkazují, tedy s čím jsou spjaty hlavní znaky populismu lid, elity a ?ostatní?. Zkoumána je i míra a proměny opulistické rétoriky. Analýza přinesla zjištění, e přítomnost populistických příspěvků dominuje Okamurově komunikaci, přičem populistické odkazy se dotýkají všech tří dimenzí populismu, je jsou vystavěny na juxtapozici dobrého lidu a hledání společného nepřítele. Diskursivní konstrukt jednotlivých pilířů se v čase proměňuje. Z provedené analýzy je dále patrné, e optikou potenciálních voličů SPD nehraje příliš velkou roli, zda se jedná o volby prvního či druhého řádu, ale e se jedná o volby na národní či regionální úrovni.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7476-367-0
Number of pages
330
Publisher name
Togga
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—