All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

In the name of the people: Instant populism in the Czech style

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13410%2F24%3A43898677" target="_blank" >RIV/44555601:13410/24:43898677 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jménem lidu: Instantní populismus po česku

  • Original language description

    Populismus se v posledních letech stal fenoménem napříč evropskými demokraciemi, přičem klíčovou součástí úspěchu populistických stran je jejich komunikační strategie. Sociální sítě se staly ideální platformou pro populistickou politickou komunikaci, neboť umonily politikům bliší spojení a méně nákladný způsob politické komunikace. Publikace se věnuje populistické politické komunikaci Tomia Okamury, lídra strany Svoboda a přímá demokracie (SPD), na Facebooku. Za pomoci kritické diskursivní analýzy práce zkoumá vývoj populistické komunikace v tzv. horkých fázích kampaní, tzn. v období posledních čtrnácti dní před konáním voleb, před dvěma volbami druhého řádu (do Evropského parlamentu v roce 2019 a před krajskými a senátními volbami v roce 2020) a volbami prvního řádu (do Poslanecké sněmovny v roce 2021). Kniha si klade za cíl zjistit, jakým způsobem a v jaké míře se do Okamurovy komunikace na Facebooku promítá populistická komunikační strategie, jaké hlavní znaky populismu se ve statusech objevují a k čemu odkazují, tedy s čím jsou spjaty hlavní znaky populismu lid, elity a ?ostatní?. Zkoumána je i míra a proměny opulistické rétoriky. Analýza přinesla zjištění, e přítomnost populistických příspěvků dominuje Okamurově komunikaci, přičem populistické odkazy se dotýkají všech tří dimenzí populismu, je jsou vystavěny na juxtapozici dobrého lidu a hledání společného nepřítele. Diskursivní konstrukt jednotlivých pilířů se v čase proměňuje. Z provedené analýzy je dále patrné, e optikou potenciálních voličů SPD nehraje příliš velkou roli, zda se jedná o volby prvního či druhého řádu, ale e se jedná o volby na národní či regionální úrovni.

  • Czech name

    Jménem lidu: Instantní populismus po česku

  • Czech description

    Populismus se v posledních letech stal fenoménem napříč evropskými demokraciemi, přičem klíčovou součástí úspěchu populistických stran je jejich komunikační strategie. Sociální sítě se staly ideální platformou pro populistickou politickou komunikaci, neboť umonily politikům bliší spojení a méně nákladný způsob politické komunikace. Publikace se věnuje populistické politické komunikaci Tomia Okamury, lídra strany Svoboda a přímá demokracie (SPD), na Facebooku. Za pomoci kritické diskursivní analýzy práce zkoumá vývoj populistické komunikace v tzv. horkých fázích kampaní, tzn. v období posledních čtrnácti dní před konáním voleb, před dvěma volbami druhého řádu (do Evropského parlamentu v roce 2019 a před krajskými a senátními volbami v roce 2020) a volbami prvního řádu (do Poslanecké sněmovny v roce 2021). Kniha si klade za cíl zjistit, jakým způsobem a v jaké míře se do Okamurovy komunikace na Facebooku promítá populistická komunikační strategie, jaké hlavní znaky populismu se ve statusech objevují a k čemu odkazují, tedy s čím jsou spjaty hlavní znaky populismu lid, elity a ?ostatní?. Zkoumána je i míra a proměny opulistické rétoriky. Analýza přinesla zjištění, e přítomnost populistických příspěvků dominuje Okamurově komunikaci, přičem populistické odkazy se dotýkají všech tří dimenzí populismu, je jsou vystavěny na juxtapozici dobrého lidu a hledání společného nepřítele. Diskursivní konstrukt jednotlivých pilířů se v čase proměňuje. Z provedené analýzy je dále patrné, e optikou potenciálních voličů SPD nehraje příliš velkou roli, zda se jedná o volby prvního či druhého řádu, ale e se jedná o volby na národní či regionální úrovni.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50802 - Media and socio-cultural communication

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7476-367-0

  • Number of pages

    330

  • Publisher name

    Togga

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book