Possibilities of electromobile charging modelling by physical diagram
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F19%3A43894803" target="_blank" >RIV/44555601:13420/19:43894803 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti modelování nabíjení elektromobilů pomocí fyzikálního schématu
Original language description
V současné době představuje nabíjení elektromobilů výrazného rozmachu, a proto i rozšíření počtu nabíjecích stanic elektromobilů. To souhrnně představuje vzrůst připojování zátěží neobvyklého chování k napájecí síti. Elektromobily se při nabíjení nechovají jako pasivní zátěž, kterou lze jednoduše definovat odebíraným výkonem po stanovenou dobu. Průběh nabíjení má specifické chování ovlivněné typem nabíjecí stanice a komunikací s baterií ve voze. Při nabíjení je ovlivňována napájecí síť, a to s ohledem na možnost nerovnoměrně odebraných výkonů a generování vyšších harmonických, které mohou způsobovat nesymetrii v síti a zhoršovat kvalitu elektrické energie. Článek popisuje možnosti modelování nabíjení vybraných typů elektromobilů pomocí fyzikálního schématu v alternativním softwaru pro elektroenergetiku. Jsou zde popsány možné varianty, jak namodelovat nabíjení elektromobilu jako zátěž připojenou k určitému bodu v elektrizační soustavě. Pro tyto varianty jsou vytvořeny modely, které jsou následně aplikovány na vybraných simulačních obvodech, a dále zhodnocena jejich použitelnost.
Czech name
Možnosti modelování nabíjení elektromobilů pomocí fyzikálního schématu
Czech description
V současné době představuje nabíjení elektromobilů výrazného rozmachu, a proto i rozšíření počtu nabíjecích stanic elektromobilů. To souhrnně představuje vzrůst připojování zátěží neobvyklého chování k napájecí síti. Elektromobily se při nabíjení nechovají jako pasivní zátěž, kterou lze jednoduše definovat odebíraným výkonem po stanovenou dobu. Průběh nabíjení má specifické chování ovlivněné typem nabíjecí stanice a komunikací s baterií ve voze. Při nabíjení je ovlivňována napájecí síť, a to s ohledem na možnost nerovnoměrně odebraných výkonů a generování vyšších harmonických, které mohou způsobovat nesymetrii v síti a zhoršovat kvalitu elektrické energie. Článek popisuje možnosti modelování nabíjení vybraných typů elektromobilů pomocí fyzikálního schématu v alternativním softwaru pro elektroenergetiku. Jsou zde popsány možné varianty, jak namodelovat nabíjení elektromobilu jako zátěž připojenou k určitému bodu v elektrizační soustavě. Pro tyto varianty jsou vytvořeny modely, které jsou následně aplikovány na vybraných simulačních obvodech, a dále zhodnocena jejich použitelnost.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20201 - Electrical and electronic engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z konference Experimentální a výpočtové metody v inženýrství 2019
ISBN
978-80-7561-185-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
87-96
Publisher name
FSI UJEP v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Jun 12, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—