All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Concept of phenomenon 'life' for pre-school children

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F06%3A00003338" target="_blank" >RIV/44555601:13430/06:00003338 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Concept of phenomenon 'life' for pre-school children

  • Original language description

    The article describes qualitative research into the interpretation of the 'life' phenomenon in 12 selected pre-school children. These are children with special educational needs from the Special Nursery School for children with more defects. Their individual disorders and handicaps may affect their comprehension of the life phenomenon. The research techniques applied were as follows: an analysis of children?s drawings, a non-structured interview and selection of pictures specially prepared in advance. The results achieved are presented in general, showing also several exemplary case studies of specific pupils with the specification of their handicap. The article discusses possible affects of children?s handicaps on the process of their forming comprehension of the common life phenomenon.

  • Czech name

    Pojetí života u předškolních dětí

  • Czech description

    V článku je popisován kvalitativní výzkum pojetí fenoménu 'život' u 12 vybraných dětí předškolního věku. Jedná se o děti se speciálními vzdělávacími potřebami ze Speciální mateřské školy pro děti s více vadami. Jejich chápání fenoménu života tak může bátovlivněno jejich individuálními poruchami a handicapy. Jako výzkumné techniky byly použity analýza dětské kresby, nestrukturovaný rozhovor a výběr předem speciálně připravených obrázků. Získané výsledky jsou prezentovány jednak obecně a jednak jako několik ukázkových případových studií konkrétních žáků se specifikací jejich postižení. Diskutovány jsou možné vlivy postižení dětí na utváření jejich pojetí fenoménů z oblasti běžného života.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    183-192

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database