Curricular Conception of Multicultural Education as Social Diverzity Abnormalization
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005230" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005230 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Koncept tzv. Multikulturní výchovy jako abnormalizace společenské diverzity
Original language description
Společenská výchova, která souvisí s proklamací ideje rovnosti lidských bytostí a občanského principu a která má vést k naplňování proklamovaných normativně-etických ideálů rovnosti je v rámci kurikulární reformy vzdělávacího systému v ČR, koncipována zejména jako průřezové téma Multikulturní výchova (dále jen MKV). Koncept MKV v RVP pro ZV ale významně zaostává za dynamickými proměnami společnosti i současnými poznatky sociálních věd o těchto proměnách a aktuální sociální ?realitě?. Z pozice současnéhobádání v oblasti společenské diverzity tak koncept obsažený v RVP obsahuje mnohá dilemata. Z konceptu neadekvátního situaci mohou být také dedukovány edukační prostředky, které v mnoha ohledech mohou manipulovat obraz sociální ?reality? i originální identity účastníků edukace.
Czech name
Koncept tzv. Multikulturní výchovy jako abnormalizace společenské diverzity
Czech description
Společenská výchova, která souvisí s proklamací ideje rovnosti lidských bytostí a občanského principu a která má vést k naplňování proklamovaných normativně-etických ideálů rovnosti je v rámci kurikulární reformy vzdělávacího systému v ČR, koncipována zejména jako průřezové téma Multikulturní výchova (dále jen MKV). Koncept MKV v RVP pro ZV ale významně zaostává za dynamickými proměnami společnosti i současnými poznatky sociálních věd o těchto proměnách a aktuální sociální ?realitě?. Z pozice současnéhobádání v oblasti společenské diverzity tak koncept obsažený v RVP obsahuje mnohá dilemata. Z konceptu neadekvátního situaci mohou být také dedukovány edukační prostředky, které v mnoha ohledech mohou manipulovat obraz sociální ?reality? i originální identity účastníků edukace.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn
ISBN
978-80-7414-123-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
Pedagogická fakulta UJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Apr 23, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—