All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Curricular Conception of Multicultural Education as Social Diverzity Abnormalization

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005230" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005230 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Koncept tzv. Multikulturní výchovy jako abnormalizace společenské diverzity

  • Original language description

    Společenská výchova, která souvisí s proklamací ideje rovnosti lidských bytostí a občanského principu a která má vést k naplňování proklamovaných normativně-etických ideálů rovnosti je v rámci kurikulární reformy vzdělávacího systému v ČR, koncipována zejména jako průřezové téma Multikulturní výchova (dále jen MKV). Koncept MKV v RVP pro ZV ale významně zaostává za dynamickými proměnami společnosti i současnými poznatky sociálních věd o těchto proměnách a aktuální sociální ?realitě?. Z pozice současnéhobádání v oblasti společenské diverzity tak koncept obsažený v RVP obsahuje mnohá dilemata. Z konceptu neadekvátního situaci mohou být také dedukovány edukační prostředky, které v mnoha ohledech mohou manipulovat obraz sociální ?reality? i originální identity účastníků edukace.

  • Czech name

    Koncept tzv. Multikulturní výchovy jako abnormalizace společenské diverzity

  • Czech description

    Společenská výchova, která souvisí s proklamací ideje rovnosti lidských bytostí a občanského principu a která má vést k naplňování proklamovaných normativně-etických ideálů rovnosti je v rámci kurikulární reformy vzdělávacího systému v ČR, koncipována zejména jako průřezové téma Multikulturní výchova (dále jen MKV). Koncept MKV v RVP pro ZV ale významně zaostává za dynamickými proměnami společnosti i současnými poznatky sociálních věd o těchto proměnách a aktuální sociální ?realitě?. Z pozice současnéhobádání v oblasti společenské diverzity tak koncept obsažený v RVP obsahuje mnohá dilemata. Z konceptu neadekvátního situaci mohou být také dedukovány edukační prostředky, které v mnoha ohledech mohou manipulovat obraz sociální ?reality? i originální identity účastníků edukace.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Pomáhající profese v reflexi aktuálních společenských proměn

  • ISBN

    978-80-7414-123-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    Apr 23, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article