Education with the main focus on the contemporary multicultural problems
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F14%3A33150426" target="_blank" >RIV/61989592:15210/14:33150426 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Edukace se zaměřením na soudobou problematiku multikulturalismu
Original language description
Cílem předkládané studie je ozřejmit čtenáři limity multikulturního vzdělávání v České republice. Hlavní problém vidíme v nedostatečné opoře edukační multikulturní praxe na českých školách v teorii. V USA nebo v multikulturních společnostech rozvinutýchstátů EU se pod multikulturní výchovou rozumí koncept, který se zabývá diverzitou nejen etnickou, kulturní či jazykovou, ale také sociální, pohlaví či zdravotního postižení. V České republice se pod tímto konceptem rozumí téměř výlučně diverzita kulturně-etnická. Nepochopení cílů multikulturní výchovy pak často vede k vyostření společenského konfliktu namísto k solidaritě a toleranci, jak dokládají také analýzy mediální konstrukce reality.
Czech name
Edukace se zaměřením na soudobou problematiku multikulturalismu
Czech description
Cílem předkládané studie je ozřejmit čtenáři limity multikulturního vzdělávání v České republice. Hlavní problém vidíme v nedostatečné opoře edukační multikulturní praxe na českých školách v teorii. V USA nebo v multikulturních společnostech rozvinutýchstátů EU se pod multikulturní výchovou rozumí koncept, který se zabývá diverzitou nejen etnickou, kulturní či jazykovou, ale také sociální, pohlaví či zdravotního postižení. V České republice se pod tímto konceptem rozumí téměř výlučně diverzita kulturně-etnická. Nepochopení cílů multikulturní výchovy pak často vede k vyostření společenského konfliktu namísto k solidaritě a toleranci, jak dokládají také analýzy mediální konstrukce reality.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nová sociálna edukácia človeka III. Terapie v pomáhajúcich profesiách
ISBN
978-80-555-1155-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
92-101
Publisher name
Prešovská univerzita v Prešove
Place of publication
Prešov
Event location
Prešov
Event date
Nov 3, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—