All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mental models of text comprehension

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885177" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885177 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mentální modely porozumění textu

  • Original language description

    V tomto příspěvku chceme charakterizovat činnost jednotlivých poznávacích procesů během porozumění textu, zvláště pak konstrukci obsahu a smyslu textu ve vědomí recipienta - mentální reprezentace a modely porozumění textu. Významnou úlohou tohoto textu je seznámení čtenáře s problematikou metakognice, neboť zejména úroveň rozvoje metakognitivních strategií shledáváme za jeden z hlavních determinantů efektivního učení. Stručně se rovněž zmíníme o úloze autoregulovaného učení, kognitivní psychologie, konekcionismu a neurofyziologie.

  • Czech name

    Mentální modely porozumění textu

  • Czech description

    V tomto příspěvku chceme charakterizovat činnost jednotlivých poznávacích procesů během porozumění textu, zvláště pak konstrukci obsahu a smyslu textu ve vědomí recipienta - mentální reprezentace a modely porozumění textu. Významnou úlohou tohoto textu je seznámení čtenáře s problematikou metakognice, neboť zejména úroveň rozvoje metakognitivních strategií shledáváme za jeden z hlavních determinantů efektivního učení. Stručně se rovněž zmíníme o úloze autoregulovaného učení, kognitivní psychologie, konekcionismu a neurofyziologie.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    QUAERE 2013 vol. III

  • ISBN

    978-80-905243-7-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    2004-2012

  • Publisher name

    Magnanimitas

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • Event location

    Hradec Králové

  • Event date

    May 20, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article