All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Background of pupils' scholastic efficiency

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885212" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885212 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Žák a pozadí jeho školní efektivity

  • Original language description

    Příspěvek komentuje vybrané charakteristiky rodinného prostředí v souvislosti se školní efektivitou žáků mladšího školního věku. V souladu se čtyřpólovým modelem pedagogického procesu upozorňuje na nezastupitelnost rodiny jako multiplikátoru ve vývoji arozvoji žáků. Obrací pozornost na stále silnější faktor vnějšího prostředí, který v době digitálního věku a tržních nedokonalostí ovlivňuje tradiční rodinné prostředí a jeho prostřednictvím vstupuje do pedagogického procesu. Pomocí kvantitativní analýzyvýsledků výzkumné sondy potvrzuje některá dříve publikovaná zjištění o vlivu typu rodiny, vzdělání rodičů, rodičovského zájmu o dítě (kontrola, komunikace) a počtu sourozenců na školní efektivitu žáků v aplikaci na Ústecký kraj. Školní efektivita je sledována pomocí modelového zjednodušení, které je postaveno na školní úspěšnosti žáků. Kvantifikace školní úspěšnosti využívá pololetní klasifikací žáků ve třetích, čtvrtých a pátých ročnících vybraných základních škol.

  • Czech name

    Žák a pozadí jeho školní efektivity

  • Czech description

    Příspěvek komentuje vybrané charakteristiky rodinného prostředí v souvislosti se školní efektivitou žáků mladšího školního věku. V souladu se čtyřpólovým modelem pedagogického procesu upozorňuje na nezastupitelnost rodiny jako multiplikátoru ve vývoji arozvoji žáků. Obrací pozornost na stále silnější faktor vnějšího prostředí, který v době digitálního věku a tržních nedokonalostí ovlivňuje tradiční rodinné prostředí a jeho prostřednictvím vstupuje do pedagogického procesu. Pomocí kvantitativní analýzyvýsledků výzkumné sondy potvrzuje některá dříve publikovaná zjištění o vlivu typu rodiny, vzdělání rodičů, rodičovského zájmu o dítě (kontrola, komunikace) a počtu sourozenců na školní efektivitu žáků v aplikaci na Ústecký kraj. Školní efektivita je sledována pomocí modelového zjednodušení, které je postaveno na školní úspěšnosti žáků. Kvantifikace školní úspěšnosti využívá pololetní klasifikací žáků ve třetích, čtvrtých a pátých ročnících vybraných základních škol.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti

  • ISBN

    978-80-7414-602-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    503-508

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    Sep 16, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article