Background of pupils' scholastic efficiency
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885212" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885212 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Žák a pozadí jeho školní efektivity
Original language description
Příspěvek komentuje vybrané charakteristiky rodinného prostředí v souvislosti se školní efektivitou žáků mladšího školního věku. V souladu se čtyřpólovým modelem pedagogického procesu upozorňuje na nezastupitelnost rodiny jako multiplikátoru ve vývoji arozvoji žáků. Obrací pozornost na stále silnější faktor vnějšího prostředí, který v době digitálního věku a tržních nedokonalostí ovlivňuje tradiční rodinné prostředí a jeho prostřednictvím vstupuje do pedagogického procesu. Pomocí kvantitativní analýzyvýsledků výzkumné sondy potvrzuje některá dříve publikovaná zjištění o vlivu typu rodiny, vzdělání rodičů, rodičovského zájmu o dítě (kontrola, komunikace) a počtu sourozenců na školní efektivitu žáků v aplikaci na Ústecký kraj. Školní efektivita je sledována pomocí modelového zjednodušení, které je postaveno na školní úspěšnosti žáků. Kvantifikace školní úspěšnosti využívá pololetní klasifikací žáků ve třetích, čtvrtých a pátých ročnících vybraných základních škol.
Czech name
Žák a pozadí jeho školní efektivity
Czech description
Příspěvek komentuje vybrané charakteristiky rodinného prostředí v souvislosti se školní efektivitou žáků mladšího školního věku. V souladu se čtyřpólovým modelem pedagogického procesu upozorňuje na nezastupitelnost rodiny jako multiplikátoru ve vývoji arozvoji žáků. Obrací pozornost na stále silnější faktor vnějšího prostředí, který v době digitálního věku a tržních nedokonalostí ovlivňuje tradiční rodinné prostředí a jeho prostřednictvím vstupuje do pedagogického procesu. Pomocí kvantitativní analýzyvýsledků výzkumné sondy potvrzuje některá dříve publikovaná zjištění o vlivu typu rodiny, vzdělání rodičů, rodičovského zájmu o dítě (kontrola, komunikace) a počtu sourozenců na školní efektivitu žáků v aplikaci na Ústecký kraj. Školní efektivita je sledována pomocí modelového zjednodušení, které je postaveno na školní úspěšnosti žáků. Kvantifikace školní úspěšnosti využívá pololetní klasifikací žáků ve třetích, čtvrtých a pátých ročnících vybraných základních škol.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-602-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
503-508
Publisher name
Pedagogická fakulta UJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Sep 16, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—