All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Morpho-syntactic deficiencies in the context of developing communicative competence of foreign pupils of primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885532" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885532 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Morfologicko-syntaktické nedostatky v kontextu rozvíjení komunikační kompetence žáků-cizinců primární školy

  • Original language description

    Cílem článku je přiblížit roli kvalifikovaného pedagoga v primárním vzdělávání při výuce češtiny jako cílového (druhého) jazyka z pohledu žáků-cizinců a podat charakteristiku vybraných morfologicko-syntaktických jazykových jevů, v nichž rusky mluvící žáci na 1. stupni ZŠ při osvojování si českého gramatického systému ve svých projevech nejčastěji chybují a které jim působí největší potíže jak v počáteční fázi, tak i ve vyšším stadiu osvojování (např. pod vlivem interference).

  • Czech name

    Morfologicko-syntaktické nedostatky v kontextu rozvíjení komunikační kompetence žáků-cizinců primární školy

  • Czech description

    Cílem článku je přiblížit roli kvalifikovaného pedagoga v primárním vzdělávání při výuce češtiny jako cílového (druhého) jazyka z pohledu žáků-cizinců a podat charakteristiku vybraných morfologicko-syntaktických jazykových jevů, v nichž rusky mluvící žáci na 1. stupni ZŠ při osvojování si českého gramatického systému ve svých projevech nejčastěji chybují a které jim působí největší potíže jak v počáteční fázi, tak i ve vyšším stadiu osvojování (např. pod vlivem interference).

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    5

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    112-124

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database