All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Empiria and theoria or on harmony between science and philosophy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43886521" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43886521 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá

  • Original language description

    Paradigma tradiční modernity se rozpadá. Je to zřejmé i v pedagogice. Rozpad iluzí sice nikdy není příjemný, ale přinese-li jako vedlejší efekt jistou dávku myšlenkové pokory a ochoty klást si znovu základní otázky, cože to vlastně v pedagogice děláme aproč, pak není zbytečný. Pedagogické "proč" vždy předchází a určuje následné metodické "jak". Byla by proto chyba jej přeskakovat nebo ignorovat. Lidskost intuitivně vzdoruje bezesmyslnosti, proto je člověku vlastní touha znát důvod, rozumět, vědět, pročdělá to, co dělá. Pedagogika není výjimkou. Proto je dobře, že časopis Pedagogika nechává promlouvat jak pedagogy-empiriky, kteří měří, počítají a experimentují, tak teoretiky-filozofy, kteří reflektují ideály, ohledávají fundamenty a snaží se verbalizovat smysl pedagogického počínání. Obojí potřebujeme.

  • Czech name

    Empiria a theoria, aneb když se věda s filozofií nehádá

  • Czech description

    Paradigma tradiční modernity se rozpadá. Je to zřejmé i v pedagogice. Rozpad iluzí sice nikdy není příjemný, ale přinese-li jako vedlejší efekt jistou dávku myšlenkové pokory a ochoty klást si znovu základní otázky, cože to vlastně v pedagogice děláme aproč, pak není zbytečný. Pedagogické "proč" vždy předchází a určuje následné metodické "jak". Byla by proto chyba jej přeskakovat nebo ignorovat. Lidskost intuitivně vzdoruje bezesmyslnosti, proto je člověku vlastní touha znát důvod, rozumět, vědět, pročdělá to, co dělá. Pedagogika není výjimkou. Proto je dobře, že časopis Pedagogika nechává promlouvat jak pedagogy-empiriky, kteří měří, počítají a experimentují, tak teoretiky-filozofy, kteří reflektují ideály, ohledávají fundamenty a snaží se verbalizovat smysl pedagogického počínání. Obojí potřebujeme.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    64

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    363-365

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database