All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The issue of educating migrant pupils in Czech primary school

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43888199" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43888199 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://ncds.ff.cuni.cz/system/files/NCDS1-2016_Sindelarova.pdf" target="_blank" >http://ncds.ff.cuni.cz/system/files/NCDS1-2016_Sindelarova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Problematika vzdělávání žáků-cizinců v české primární škole

  • Original language description

    Cílem příspěvku je poukázat na problematiku spojenou se vzděláváním žáků-cizinců na 1. stupni základních škol v České republice. Pozornost bude věnována doporučením Rady Evropy k řešení problému vícejazyčných tříd a zefektivnění školního multikulturního prostředí, současné legislativě a možnostem dalšího vzdělávání pedagogů v praxi v této oblasti. Obsah článku je zaměřen zejména na řešení aktuálních problémů spojených s vícejazyčností a multikulturní třídou, na postupy a přístupy pedagogů, které vedou nejen k rychlejší integraci žáků-cizinců, ale i k jejich efektivnějšímu vzdělávání ve školním prostředí. Příspěvek přináší i doporučení Rady Evropy ve vztahu k národním politikám jednotlivých zemí, zabývá se otázkami plurilingvismu, diversity, interkulturního vzdělávání, profesionality pedagoga, a to nejen v souvislosti se zvyšováním jazykové kompetence, ale i postavením žáka-cizince v multikulturní třídě.

  • Czech name

    Problematika vzdělávání žáků-cizinců v české primární škole

  • Czech description

    Cílem příspěvku je poukázat na problematiku spojenou se vzděláváním žáků-cizinců na 1. stupni základních škol v České republice. Pozornost bude věnována doporučením Rady Evropy k řešení problému vícejazyčných tříd a zefektivnění školního multikulturního prostředí, současné legislativě a možnostem dalšího vzdělávání pedagogů v praxi v této oblasti. Obsah článku je zaměřen zejména na řešení aktuálních problémů spojených s vícejazyčností a multikulturní třídou, na postupy a přístupy pedagogů, které vedou nejen k rychlejší integraci žáků-cizinců, ale i k jejich efektivnějšímu vzdělávání ve školním prostředí. Příspěvek přináší i doporučení Rady Evropy ve vztahu k národním politikám jednotlivých zemí, zabývá se otázkami plurilingvismu, diversity, interkulturního vzdělávání, profesionality pedagoga, a to nejen v souvislosti se zvyšováním jazykové kompetence, ale i postavením žáka-cizince v multikulturní třídě.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AI - Linguistics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Nová čeština doma a ve světě

  • ISSN

    1805-367X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    6

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

    118-132

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database