All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

gramotnost - funkční gramotnost - finanční gramotnost - dospělý jedinec - andragogika - edukace dospělých - společensko-ekonomický systém - vzdělávací příležitost pro dospělé - finanční nástroje

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43892859" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43892859 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Finanční gramotnost jako nástroj sociální adaptace a příležitost k překonání negativních důsledků sociálních problémů.

  • Original language description

    Publikace uvádí teoretická východiska termínu gramotnost - funkční gramotnost - finanční gramotnost, zabývá se historicko-společenskými důsledky vývoje hospodářského systému ČR. Dalším tématem je postavení dospělého jedince v současné době a hledání příčin toho, proč někteří dospělí světu ekonomiky a financí nerozumí. Práce obsahuje původní výzkum zaměřený na znalosti a kompetence dospělé populace &quot;neekonomů&quot; v oblasti elementárních finančních operací a chápání významu vybraných běžných finančně ekonomických nástrojů. Závěry tohoto výzkumu jsou komparovány s analogickým zjišťováním u studentů ekonomického oboru vysoké školy. Text obsahuje i verifikaci zjištěných údajů, jejich zobecnění a doporučení pro edukační praxi zaměřenou na dospělé pracující, vč. ukázky didaktického textu zaměřeného na tuto cílovou skupinu vzdělávaných.

  • Czech name

    Finanční gramotnost jako nástroj sociální adaptace a příležitost k překonání negativních důsledků sociálních problémů.

  • Czech description

    Publikace uvádí teoretická východiska termínu gramotnost - funkční gramotnost - finanční gramotnost, zabývá se historicko-společenskými důsledky vývoje hospodářského systému ČR. Dalším tématem je postavení dospělého jedince v současné době a hledání příčin toho, proč někteří dospělí světu ekonomiky a financí nerozumí. Práce obsahuje původní výzkum zaměřený na znalosti a kompetence dospělé populace &quot;neekonomů&quot; v oblasti elementárních finančních operací a chápání významu vybraných běžných finančně ekonomických nástrojů. Závěry tohoto výzkumu jsou komparovány s analogickým zjišťováním u studentů ekonomického oboru vysoké školy. Text obsahuje i verifikaci zjištěných údajů, jejich zobecnění a doporučení pro edukační praxi zaměřenou na dospělé pracující, vč. ukázky didaktického textu zaměřeného na tuto cílovou skupinu vzdělávaných.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-905460-8-0

  • Number of pages

    124

  • Publisher name

    Česká andragogická společnost

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book