Methods for determining the level of pupils´ metacognitive knowledge: quantitative vs. qualitative standard
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F17%3A43893014" target="_blank" >RIV/44555601:13430/17:43893014 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Způsoby zjišťování úrovně metakognitivních znalostí: kvantitativní vs. kvalitativní standard
Original language description
Příspěvek pojednává o problematice způsobů zjišťování obsahové složky metakognice, tzv. metakognitivních znalostí. Autor v úvodní části seznamuje čtenáře se základním pojetím metakognice a složkami tohoto pedagogicko-psychologického konstruktu. Neopomíjí přitom usouvztažnění s vyučovací realitou-praxí. Těžiště příspěvku leží v rovině metodologické. Autor nastiňuje problematiku zjišťování úrovně metakognitivních znalostí pomocí tzv. kvalitativního a kvantitativního standardu, prezentuje jejich pozitiva a upozorňuje na jejich omezení.
Czech name
Způsoby zjišťování úrovně metakognitivních znalostí: kvantitativní vs. kvalitativní standard
Czech description
Příspěvek pojednává o problematice způsobů zjišťování obsahové složky metakognice, tzv. metakognitivních znalostí. Autor v úvodní části seznamuje čtenáře se základním pojetím metakognice a složkami tohoto pedagogicko-psychologického konstruktu. Neopomíjí přitom usouvztažnění s vyučovací realitou-praxí. Těžiště příspěvku leží v rovině metodologické. Autor nastiňuje problematiku zjišťování úrovně metakognitivních znalostí pomocí tzv. kvalitativního a kvantitativního standardu, prezentuje jejich pozitiva a upozorňuje na jejich omezení.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
19
Pages from-to
67-85
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—